نخستین تصویر علی نصیریان به همراه جزئیات تازه از فیلم «لامینور»

« لامینور » فیلمی درباره موسیقی است؛ پس از به سرانجام نرسیدن پروژه «سنتوری ۲»، مهرجویی سراغ این پروژه رفت، دختری علاقمند به برگزاری کنسرت با بازی پردیس احمدیه. «لامینور» با روایت این دختر از زندگی‌اش آغاز می‌شود. او گذشته‌اش را تعریف می‌کند که پدر بازاریش با بازی سیامک انصاری چقدر مخالف موسیقی و نواختن ساز است و نامزد تحمیلی‌اش با بازی مهرداد صدیقیان چطور با علاقه و اهتمام او با موسیقی مخالفت می‌کند. این دختر عاشق این است که روزی جمع محدودی را دور هم جمع کرده و کنسرت شخصی‌ برگزار کند و برای آنها ساز بزند. چالش بزرگ داستان «لامینور»‌ از همین علاقه و جدیت این دختر به نواختن ساز و برگزار کردن کنسرت خصوصی آغاز می‌شود.

نخستین تصویر علی نصیریان به همراه جزئیات تازه از فیلم «لامینور»

علی نصیریان نقش «آقاجون» پدربزرگ این دختر را بازی می‌کند. او علاقه مفرطی به موسیقی دارد و موسیقی همراه و مونس اوست. این پدربزرگ و دختر علاقه زیادی به یکدیگر دارند و تفاهم و علاقه آنها به  موسیقی هم باعث صمیمیت بیشتر این دو شده است. آقاجون تنها کسی است که از این دختر حمایت می‌کند و مخالف رفتارهای فرزندش با نوه‌اش است.

نصیریان بیش از ۳۸ سال بود که در فیلمی از داریوش مهرجویی بازی نکرده بود. این بازیگر که معتقد است، مهرجویی راه و رسم بازی مقابل دوربین را در فیلم «گاو» به او یاد داده است، بعد از نزدیک به ۴۰ سال دوباره مقابل دوربین کارگردانی رفت که در فیلم‌های مهمی مثل «گاو»، «آقای هالو»،‌«پستچی» و «دایره مینا» برای او بازی کرده بود.

«لامینور» داستان عشق و علاقه نادی(با بازی پردیس احمدیه) به موسیقی، ساز زدن و اصرار او برای برگزاری کنسرت مقابل دوست و آشنا است. دومین فیلم موزیکال مهرجویی که حاضر نشد آن را در دو دوره از جشنواره فجر به نمایش دربیاورد و از ابتدا اصرار به اکران عمومی فیلمش داشت.

کاوه آفاق خواننده «لامینور» است. همان خواننده‌ راک ایرانی که ترانه‌سرا، آهنگساز و یکی از معدود خوانندگان راک است که یکی از گروه‌های راک پس از انقلاب را تشکیل داد. او در این فیلم بازی هم می‌کند و حضورش می‌تواند برای علاقمندان به ترانه‌ها و قطعات‌اش هیجان‌برانگیز باشد. بیتا فرهی،علی مصفا، امرالله صابری(بازیگر فیلم هامون)، رضا داودنژاد، محمد رضا شهبانی نوری( بازیگر نقش پسربچه در درخت گلابی)، فریماه فرجامی و... دیگر بازیگران این فیلم هستند.