مهران رجبی: بازیگران ایرانی در جشنواره‌های خارجی جوگیر نشوند+صوت

مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان درباره اظهارات اخیر برخی از بازیگران ایرانی در جشنواره فیلم کن علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: جشنواره‌های خارجی هدفمند به بازیگران ایرانی جایزه می‌دهند، طوری که فیلمی اگر در رابطه با عظمت ایران و خدمات جمهوری اسلامی باشد به آن جایزه‌ای نمی‌دهند اما فیلمی که ضدایران و ضد نظام جمهوری اسلامی است را جایزه می‌دهند.

مهران رجبی افزود: بازیگرانی که از ایران به جشنواره های خارجی دعوت می‌شوند و در این جشنواره‌ها حضور می‌یابند نباید تحت تأثیر جایزه‌ای که دریافت کرده‌اند، قرار گیرند و به اصطلاح نباید جوگیر شوند. همچنین باید مدنظر قرار دهند که برگزارکنندگان چین جشنواره‌هایی به اندازه کافی به این کشور می‌تازند، پس بهتر است که حداقل بازیگر ایرانی در چنین جشنواره‌هایی به این کشور و به این نظام نتازد. چنین کشورهایی هرگز دلشان برای ایران و ایرانی نسوخته و هرگز هم نخواهد سوخت.

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان گفت: با چنین اظهارنظرهایی که برخی بازیگران ایرانی در خارج از کشور انجام می‌دهند، قطعاً مسیر ورود آنها به سینمایی جهان تسهیل نخواهد شد، چون مسیر ورود به سینمای جهان بسیار سخت است و اگر فکر کنیم با چنین اظهارنظرها می‌توان وارد سینمای جهان شد، خیلی کودکانه فکر کرده‌ایم!

مهران رجبی: بازیگران ایرانی در جشنواره‌های خارجی جوگیر نشوند+صوت

رجبی خاطرنشان کرد: چه بسا بخت بازیگران ایرانی بوده‌اند که به دیگر کشورها مهاجرت کرده‌اند و اظهارنظرهایی را انجام داده‌اند، اما در فضای حقیقی موفقیتی نداشته‌اند و بیشتر در فضای مجازی موفق شده‌اند اما در فضای عینی و علمی موفقیتی به دست نیاورده‌اند.

وی تأکید کرد: همین بازیگرانی که در چنین جشنواره‌های خارجی علیه نظام جمهوری اسلامی سخن می‌گویند، بهتر است بدانند که همین کشورها سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه کشورمان انجام داده‌اند و حتی داروهای بیماران سرطانی و بیماری‌های خاص را تحریم کرده‌اند. پس دل آنها برای این کشور نمی‌سوزد، این ها به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی هستند.