9 سالگی سریال «پژمان» و ظهور یک سوپر استار

عادل فردوسی پور در صفحه اینستاگرام « فوتبال ۳۶۰ » با انتشار پستی 9 سالگی سریال «پژمان» را یادآور شد ، سریالی که معرف سوپر استاری به نام پژمان جمشیدی بود.
عادل فردوسی پور در اپلیکیشن و صفحه اینستاگرامی «فوتبال 360» با انتشار پستی 9 سالگی سریال «پژمان» ساخته سروش صحت را یادآور شد . در توضیح این پست آمده :«9 سال از پخش سریال پژمان گذشته …..» با پخش این سریال یک بازیگر با استعداد به سینمای ایران معرفی شد و آن کسی نبود جز پژمان جمشیدی فوتبالیست اسبق تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس. فوتبالیستی که با بازی در این سریال و درخشش در آن مسیر زندگی‌اش تغییر کرد و تبدیل به یکی از ستاره‌های سینما و تلویزیون شد.
جمشیدی حالا یکی از پر طرفدارترین و گرانترین بازیگرهای سینمای ایران است که تعداد زیادی سریال پر مخاطب و فیلم پرفروش در کارنامه‌اش دارد.
سریال پژمان به کارگردانی سروش صحت و نویسندگی پیمان قاسمخانی زمستان سال 1391 به منظور پخش در نوروز سال 92 جلوی دوربین رفت. این سریال بنا به تشخیص معاون وقت سیما در دقیقه 90 از کنداکتور نوروزی شبکه سه بیرون آمد و با چند ماه تاخیر از تیرماه سال 92 روی آنتن این شبکه رفت.
بازیگر اصلی این سریال «پژمان جمشیدی» بود که در آن نقش فوتبالیستی به نام « پژمان جمشیدی» را بازی می‌کرد . او در آخرین روزهای فوتبالی‌اش در تلاش بود تا همچنان با حضور در یک تیم لیگ برتری در کانون توجه قرار بگیرد. تلاش های پژمان برای لژیونر شدن و پوستن به لیگ کشور هند از جمله اتفاق‌های جذاب این سریال بود.

9 سالگی سریال «پژمان» و ظهور یک سوپر استار


‎در آن سال‌ها هنوز خبری از سوپر لیگ هند نبود و وقتی پژمان مدعی می‌شد که از این کشور پیشنهاد دارد همه به او می‌گفتند :«مگه هند هم فوتبال داره؟ » در پستی که به مناسبت 9 سالگی سریال پژمان در صفحه فوتبال 360 منتشر شده این موضوع مورد توجه قرار گرفته و نوشته شده :« 9 سال از پخش سریال پژمان گذشته …. تیم ملی هند به اولین پیروزی اش در جام ملت‌های آسیا بعد از 55 سال دست یافت. مارکو ماتراتزی، آلساندر دل پیرو، روبرتو کارلوس، نیکولا آنلکا، روبر پیرس و دیمیتار برتایوف در سوپر لیگ هند به میدان رفتند. وفا هخامنش به «چنایین» پیوست تا بعد از ایمان با صفا بازیکن تیم «بنگالور» دومین ایرانی لیگ هند لقب بگیرد…. هند واقعا فوتبال داره ، اما آنها می‌توانند روزی قطب فوتبال آسیا شوند.»
سه سال بعد از پخش سریال «پژمان» ،یعنی در سال 1395پیمان قاسمخانی براساس شخیت‌های اصلی این سریال فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» را ساخت. موفقیت تجاری این فیلم موجب شد تا سال 1398 قسمت دوم این فیلم با نام «ارتش سری» جلوی دوربین برود و به دنبالش در سال 99 ادامه آن در قالب سریالی با نام «رادیو اکتیو» تولید شود.