عنایت بخشی از جای خالی آثار تاریخی درباره «سید الشهدا(ع)» در سینما گفت

عنایت بخشی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: واقعه عاشورا و ماه محرم و صفر و از آن مهمتر و بزرگتر جایگاه و شخصیت «امام حسین(ع)» قابلیت این را دارد که سالها در موردشان فیلم و سریال ساخت، ما روایت‌های ناگفته بسیاری از واقعه عاشورا داریم که هنوز بیان نشده است.

عنایت بخشی پیرامون تولید آثاری با مضمون عاشورا و ماه محرم گفت: از نظر من اینکه ما یک مختارنامه را بسازیم و بخواهیم سالها به آن افتخار کنیم بد نیست اما کافی هم نیست، چرا با این همه پتانسیل، کارگردان و بازیگران خوب تنها یک اثر در بیست سال گذشته ساخته شده است؟.

وی در همین رابطه ادامه داد: واقعه عاشورا و ماه محرم و صفر و از آن مهمتر و بزرگتر جایگاه و شخصیت «امام حسین(ع)» قابلیت این را دارد که سالها در موردشان فیلم و سریال ساخت، ما روایت‌های ناگفته بسیاری از واقعه عاشورا داریم که هنوز بیان نشده است.

مردم با استقبال از مختارنامه نشان دادند که به ساخت آثار مذهبی علاقه دارند

بخشی با اشاره به موفقیت «مختارنامه» در بین مخاطبان اظهار کرد: وقتی سریال مختارنامه بارها و بارها بازپخش شده و هنوز هم مخاطب دارد یعنی مردم آثار تاریخی مذهبی را دوست دارند، یعنی علاقه دارند تا در مورد ائمه اطهار (ع) فیلم و یا سریال ساخته شود. پس در این مورد ما کم کاری کرده‌ایم و اگر نه مردم علنا خواسته خود را گفته‌اند.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ادامه داد: در عرصه سینما هم این کم کاری دیده می‌شود، چرا هنوز همه به فیلم «روز واقعه» ارجاع داده می شوند، چند سال از آن فیلم گذشته است؟ چرا دیگر فیلمی این چنین ساخته نمی شود؟ به نظر من مدیران فرهنگی باید با جدیت بیشتری به این مسئله نگاه کنند و اگر دغدغه دارند باید این دغدغه را در عمل نشان دهند.

بخشی با اشاره به لزوم حضور آثار عاشورایی در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: به نظر من جشنواره فیلم فجر باید محلی برای اکران آثار مختلف برای سلایق مختلف باشد، به عنوان مثال وقتی فیلم روز واقعه در جشنواره سیزدهم اکران شد استقبال فراوانی از آن صورت گرفت و اینطور نبود که مخاطب فیلم مذهبی و تاریخی را پس بزند، به همین دلیل می گویم که جشنواره اتفاقا باید از همه نوع فیلم تشکیل شده و صرفا خاص آثاری نشود که تنها هدفشان جایزه گرفتن است. 

عنایت بخشی از جای خالی آثار تاریخی درباره «سید الشهدا(ع)» در سینما گفت

بخشی: در ساخت آثار تاریخی مذهبی کم کاری کرده‌ایم

بازیگر سریال ولایت عشق در همین راستا تاکید کرد: به طور کلی ما در مملکتی اسلامی زندگی می کنیم که مردم دین‌شان را دوست دارند، هر چه سریال مذهبی تاریخی ساخته شده مورد استقبال واقع شده است. حتی سریال مذهبی معاصر همچون شب دهم هم مخاطبان فراوانی داشته است، وقتی مخاطب به این صراحت می گوید که این دست آثار را دوست دارد ما چرا باید دست روی دست بگذاریم؟.

بخشی با اشاره به ارادت خود به اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: اما نکته مهم آنجاست که فکر درباره ساخت این آثار را به دو ماه محرم و صفر خلاصه نکنیم، ما هنوز درباره زندگی بسیاری از امامان فیلم یا سریال نساخته ایم، وظیفه سازندگان این است که در طول سال به فکر ساخت آثار مذهبی بیفتند نه اینکه دو ماه سال را به تکاپو افتاده و سپس بار دیگر همه چیز را فراموش کنند.