صدیق شریف: زندگی «ائمه اطهار (ع)» ظرفیت بالایی برای سریال‌سازی دارد

فخرالدین صدیق شریف بازیگر پیشکسوت گفت: به نظر من ما زمینه و پتانسیل بالایی برای تولید آثار مذهبی تاریخی داریم، ما باید از تکرار و پخش مکرر آثار به نحوی که آنها را کهنه کنند جلوگیری کنیم، وقتی می توانیم هر ساله از این دست آثار با کیفیت تولید کنیم چرا تعداد تولید آثاری همچون یوسف پیامبر، مختارنامه و ولایت عشق کم است؟.
فخرالدین صدیق شریف پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول کار خاصی نبوده و پروژه ای را به توافق نرسیده ام، واقعیت امر پیشنهادات برایم جذاب نبوده‌اند و اگر نه هیچ بازیگری از کم کاری لذت نمی‌برد.
وی درباره احتمال حضورش در دو سریال «سلمان فارسی» و «موسی (ع)» افزود: هنوز از هیچکدام از دو پروژه با من تماسی گرفته نشده اما به طور کلی آثاری این چنین در مدت طولانی ساخته می شود که هر فاز آن به بازیگران متفاوتی احتیاج دارد، این را هم بگویم که واقعا دوست دارم در سریال «سلمان فارسی» و حضرت موسی (ع) بازی کنم.
صدیق شریف درباره تجربه حضور در آثار تاریخی مذهبی اضافه کرد: من بی نهایت بازی در این پروژه‌ها را دوست دارم، شاید مدت فیلمبرداری این چنین آثاری ۶ سال یا بیشتر طول بکشد اما شخصا به این مدت زمان عادت دارم و لذت می برم که سالها نقشی را زندگی می‌کنم. پیشتر هم در آثاری همچون ولایت عشق و یا در چشم باد نزدیک به ۴ یا ۵ سال مشغول کار بودم و هیچوقت خسته نشدم.

صدیق شریف: زندگی «ائمه اطهار (ع)» ظرفیت بالایی برای سریال‌سازی دارد


پتانسیل بالای آثار تاریخی مذهبی در جذب مخاطب را دست کم نگیریم
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ساخت پروژه های تاریخی و مذهبی را نیاز امروز دانست و اضافه کرد: به نظر من ما زمینه و پتانسیل بالایی برای تولید آثار مذهبی تاریخی داریم، ما باید از تکرار و پخش مکرر آثار به نحوی که آنها را کهنه کنند جلوگیری کنیم، وقتی می توانیم هر ساله از این دست آثار با کیفیت تولید کنیم چرا تعداد تولید آثاری همچون یوسف پیامبر، مختارنامه و ولایت عشق کم است؟.
صدیق شریف در همین رابطه تاکید کرد: امروز می‌بینیم که مختارنامه بارها بازپخش شده است، ولایت عشق همچنان مخاطب دارد و سریال «امام علی (ع)» نیز هنوز هم مخاطب دارد، این یعنی مردم عاشق این گونه آثار هستند و با وجود تکراری بودن باز هم آنها را تماشا می کنند، پس باید برای این ژانر آثاری تازه و با کیفیت بسازیم.
بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» در همین راستا افزود: با نگاهی به تاریخ اسلام و ایران می‌بینیم که به عنوان مثال ما برای بسیاری از ائمه معصومین(ع) کاری نکرده ایم، ما هنوز داستان‌های بی‌نظیری داریم که می‌توانند سریال یا فیلم شوند، به عنوان مثال در مورد امامان معصوم (ع) سریالهای کمی ساخته شده است، حتی در مورد «سید الشهدا (ع)» هم هنوز جا دارد آثاری جدید ساخته شود.

صدیق شریف: ساخت آثار تاریخی مذهبی سخت اما ارزشمند است
صدیق شریف ساخت آثار تاریخی مذهبی را سخت دانست و افزود: این نکته را فراموش نکنیم که ساخت آثار مذهبی تاریخی از لحاظه بودجه، دکور، نیروی انسانی، تحقیقات و پژوهش و بسیاری دیگر از مسائل بسیار سخت هستند اما اگر از من می پرسید برای مخاطب باید هر سختی را به جان بخریم. این گونه آثار همیشه برای مخاطبان جذاب بوده‌اند و مخاطب شناسی حکم می کند که این آثار بیشتر ساخته شود.
صدیق شریف درباره کمرنگ شدنش در عرصه سینما خاطرنشان کرد: شرایط سینما تغییر کرده است، پیشنهادات خوب بسیار کم است و یا اگر پیشنهادی باشد مشکلات دیگری همچون دستمزد و نوع قرارداد باعث می شود که حضور نداشته باشم. امیدوارم سینما عرصه ای باشد که همه افراد بتوانند در آن حضور داشته باشند.