نسرین نکیسا: «خداحافظ رفیق» فیلم ماندگار سینمای ماست

نسرین نکیسا مهمان شب گذشته (دوشنبه 14 شهریور) برنامه شب فیروزه‌ای بود. او درباره اینکه بیشتر در نقش‌های مثبت بازی کرده است، گفت: چندتایی نقش منفی هم بازی کرده‌ام، اما بیشتر نقش‌های مثبت در ذهن مردم مانده است. بازیگر همیشه دوست دارد در نظر مخاطبان، توانایی‌هایش را محک بزند و روی نقش مانور بدهد. معتقدم نقش‌های منفی جای بیشتری برای این دارد که بازیگر خودش را نشان بدهد. 

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره قسمت و تقدیر گفت: من به قسمت اعتقاد دارم و نمی‌توان آن را انکار کرد. قسمت و تقدیر من بوده که امشب اینجا باشم و همه اینها به مشیت الهی رقم می‌خورد. من فکر می‌کنم که در زندگی‌هایمان باید به این باور برسیم که هیچ اتفاقی، اتفاقی نیست. 

در بخش دیگری از برنامه، نقش آفرینی‌های نسرین نکیسا در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی ماندگاری نظیر «بچه مهندس»، «آژانس شیشه‌ای»، «یوسف پیامبر» و ... به نمایش درآمد. 

نکیسا درباره اینکه نقش خواهر حضرت یوسف را بازی کرده و آیا دوست دارد نقش خواهر حضرت موسی را نیز بازی کند، گفت: اگر این توفیق مجدد نصیبم شود،‌ برایم واقعا سعادت است. خاطرم هست مرحوم سلحشور در قید حیات اما مریض بودند. به عیادت ایشان رفتم؛ بهشان دلداری می‌دادم و می‌گفتم که حاج آقا! حالتان بهتر می‌شود. در همان جا به من گفت در سریال یوسف پیامبر نقش خواهر یوزارسیف را داشتی، انشاءالله نقش خواهر موسی را هم بازی می‌کنی! 

نسرین نکیسا

این بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به سؤالی درباره بازی در نقش مادر و ارتباط آن با زندگی واقعی‌اش گفت: بخش عمده‌ای از نقشی که ما بازیگران ایفا می‌کنیم برگرفته از مشاهدات و اتفاقات اطراف ما، زندگی خود ما و ارتباطات‌مان است. من مادر 2 دختر هستم و ارتباط با آنان در بازیگری‌ام بسیار به من کمک می‌کند. این روزها در حال تمرین نمایشی هستیم که از 5 مهر در تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. در آنجا نقش یک همسر شهید را بازی می‌کنم، اما طی یک فلش بک، ارتباط با مادرم در دوران نوجوانی را می‌بینم. وقتی می‌خواستم به آن بازیگری که قرار بود نقش مرا در نوجوانی بازی کند، نکاتی را یادآوری کنم، به یاد دختران خودم افتادم. بنابراین همیشه از تجربیاتم در مادری زندگی واقعی‌ام کمک می‌گیرم تا نقش قابل پذیرش‌تری را بازی کنم. 

نکیسا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» اشاره کرد و گفت: این فیلم سینمایی یکی از کارهای واقعا ماندگار سینمای ماست که آقای بهزاد بهزادپور آن را خلق کردند. زمانی که این فیلم را بازی می‌کردم، دخترم 3 سال سن داشت و به دلیل بازی در این اثر، از او دور بودم. خیلی اوقات وقتی می‌خواستند صحنه‌ای را بگیرند، به یاد دخترم می‌افتادم و روی احساساتم بسیار تأثیر می‌گذاشت. به یاد دارم زمانی که آن صحنه مشهور در این فیلم را بازی می‌کردم، مصادف با زمانی بود که دخترم مریض بود و مدتی هم بود که او را ندیده بودم و واقعا احساساتی شدم. زمانی که فیلم تولید شد و آن موسیقی ماندگار بر آن سوار شد، متوجه شدم که تاثیر آن صحنه صدچندان شده است.  

شب فیروزه ای

بازیگر سریال «بی‌نشان» در پایان گفت: امسال به پیاده‌روی اربعین می‌روم و فکر می‌کنم که این اتفاق از آن دست مقدرات است. خوشحالم که همراه با گروهی از دوستان صدا و سیما به این سفر معنوی می‌روم. 

جُنگ «شب فیروزه‌ای» هر هفته دوشنبه تا جمعه ساعت 21 از شبکه پنج پخش می‌شود. این برنامه که با اجرای سیدمرتضی حسینی روی آنتن می‌رود، در گروه تهران و شهروندی شبکه پنج تهیه و تولید می‌شود.