پروانه معصومی: مشکل اصلی سینما تکرار در قصه است

پروانه معصومی پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در پروژه خاصی نیستم، متاسفانه پیشنهاداتی که طی مدت گذشته داشته‌ام اصلا جذاب نیستند، داستانها تکراری شده‌اند و خلاقیت کمی در آنها دیده می‌شود به همین دلیل کار نکردن را به حضوری که فقط صفحه را پر کند ترجیح می‌دهم.

وی در همین راستا ادامه داد: نمی‌دانم مشکل اساسی در تولیدات از کجاست اما از نظر شخص من آنچه در ابتدای هر پروژه به چشم می‌آید این است که فیلمنامه‌ها به دور تکرار افتاده‌اند، اگر می بینیم سینما یا تولیدات تصویری مخاطب کمی دارند و یا تعداد تماشاگران کاهش پیدا کرده تعجبی ندارد زیرا مخاطب داستان و یا حرف تازه‌ای در آثار نمی‌بیند.

مردم از فیلمهای با کیفیت استقبال می‌کنند

معصومی در راستای وضعیت فعلی سینما تاکید کرد: سینمای امروز نیازمند تنوع است، آنچه به هیچ وجه در آثار دیده نمی شود، مخاطبان نشان داده اند که اگر فیلم خوب بسازیم همچنان پشت درب سینما صف می بندند، طی دهه اخیر برخی از آثار توانستند چندین میلیارد تومان فروش داشته باشند، این نشان می‌دهد که سینما مخاطب دارد اما اگر تعداد کمی از مردم به سینما می روند به دلیل کیفیت آثار است.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» تنوع در ترکیب بازیگران را عاملی مهم در جذب مخاطب خواند و اظهار کرد: از سویی یادمان نرود که مخاطب به تنوع در بازیگران نیاز دارد، وقتی یک بازیگر در سال نزدیک به ۱۰ فیلم بازی می‌کند برای مخاطب تکراری می‌شود، از سویی چطور می توان این تعداد نقش را به درستی ایفا کرد؟. هر نقش نیازمند تحقیق، بررسی و زیستن در آن است، بعید می دانم بازیگران مطرح و بزرگ سالانه بتوانند ۱۰ فیلم بازی کنند، اما در سینمای ما این اتفاق به راحتی رخ می دهد.

پروانه معصومی: مشکل اصلی سینما تکرار در قصه است

معصومی: بازیگر باید با نام کاراکتری که بازی کرده در ذهن مخاطب بماند

معصومی در همین رابطه تاکید کرد: از طرفی بازیگر باید حواسش باشد که مخاطب دلتنگ او شود، وقتی یک بازیگر هر روز روی پرده سینما باشد مخاطب از او زده می‌شود، دیگر هر نقشی بازی کند باورپذیر نیست و از یک جایی به جای کاراکتر مخاطب فقط خود بازیگر را می بیند، اما در اصل بازیگری باید کاری کند که مردم در خیابان او را به نام کاراکتری که بازی کرده و به یاد بیاورند. این راز تاثیرگذاری یک نقش است.

معصومی محبوبیت را عنصر پایداری یک بازیگر خواند و خاطرنشان کرد: آنچه از یک بازیگر، هنرپیشه‌ای خوب می‌سازد، اخلاق، مردم داری و رفتار او است، محبوبیت به مراتب از معروف شدن و شهرت ارزشمندتر است، زیرا شهرت یک شبه به باد می رود اما بازیگر محبوب حتی اگر سالها بازی نکند اما هنوز در قلب مردم یادش زنده خواهد ماند.