«لالایی» خانم خامنه برای مخاطبان کوچک و بزرگ

 « لالایی » نام برنامه جدید شبکه نسیم است که از 13 مهر پخش آن آغاز شده است و روزهای پایانی هفته از چهارشنبه تا جمعه ساعت 21 پخش می‌شود. گیتی خامنه این برنامه را اجرا می‌کند و در هر برنامه میزبان یک خانواده شامل مادربزرگ، مادر و فرزند است. بخش اصلی «لالایی» مربوط به گفت‌وگوی گیتی خامنه با مهمانان است و در طول برنامه نیز چند آیتم مرتبط با موضوع و هدف آن پخش می‌شود. همان طور که از نام برنامه پیداست، «لالایی» قصد دارد به اهمیت خواندن شعر و لالایی برای فرزندان بپردازد و تجربیات مادران در تربیت فرزند را با مخاطبان در میان بگذارد.

گفت‌وگو درباره مادری و لالایی

تا به حال برنامه‌ و مسابقات مختلفی میزبان خانواده‌ها بوده‌اند و به مسائلی مانند روش تربیت فرزند، اهمیت جایگاه خانواده و مادر پرداخته‌اند، تازه‌ترین نمونه آن نیز برنامه «مامان‌ها»ست که اکنون از شبکه سه در حال پخش است، بنابراین «لالایی» اتفاق نویی محسوب نمی‌شود و در مقایسه با نمونه‌های مشابه ساختار چندان متفاوتی نیز ندارد. گیتی خامنه در گفت‌وگو با مادر جوان خانواده، سوالاتی را درباره نحوه تربیت فرزندش، چگونگی استفاده از تجربیات مادر خود، پیشبرد فعالیت‌های اجتماعی همزمان با تربیت فرزند و استفاده از لالایی و شعر می‌پرسد. گیتی خامنه با مادربزرگ خانواده نیز گفت‌وگو می‌کند. همان طور که گفتیم «لالایی» سراغ سوژه جدیدی نرفته و در ساختار تازه و متفاوتی هم به موضوع نپرداخته، اما سازندگان برنامه تلاش کرده‌اند با تمرکز روی لالایی در بخشی از گفت‌وگو و آیتم‌ها یا پخش لالایی‌های ارسالی با مخاطبان با گویش‌های مختلف، رنگ و بوی جدیدی به برنامه ببخشند. شاید اگر برنامه در یک قالب متفاوت صرفا به موضوع لالایی و تاثیرات آن می‌پرداخت، شاهد اتفاق جذاب‌تر و متنوع‌تری بودیم. دکور برنامه نیز زیبایی ویژه و چشمگیری ندارد.

«لالایی» خانم خامنه برای مخاطبان کوچک و بزرگ

انتخاب درست گیتی خامنه

گیتی خامنه برای متولدین دهه 60 چهره‌ای دوست داشتنی و خاطره‌انگیز است. او در طول سال‌های فعالیت اش، مجری برنامه‌های مختلفی ویژه مخاطبان بزرگ سال بوده، اما به واسطه برنامه‌هایی که اوایل دوران حرفه‌ای خود برای مخاطب کودک و نوجوان اجرا کرده با این برنامه‌ها در خاطرات مخاطبان ماندگار شده است. او به پشتوانه این تجربه و سابقه، شناخت خوبی از کودکان دارد و شیوه ارتباط با آن‌ها را بلد است، بنابراین حضورش در جایگاه مجری برنامه «لالایی» اتفاق خوبی‌ است که نتیجه مثبتی نیز داشته است. خامنه با همان لحن آرام و محبت‌آمیز همیشگی خود با مخاطبان و مهمانان برنامه صحبت می‌کند و باعث می‌شود فضایی صمیمانه در «لالایی» شکل بگیرد. این مجری با مهمان کودک برنامه که فرزند خانواده است نیز با صبوری و محبت صحبت می‌کند. ارتباط درست گیتی خامنه با مهمان‌های برنامه و اجرای خوب او، امتیاز «لالایی» است.