آتش تقی‌پور: جشنواره فیلم کوتاه راه ورود به سینمای حرفه‌ای است

آتش تقی‌پور ، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به آغاز جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور ۳۱ کشور جهان و ۵ هزار فیلم، اظهار کرد: این جشنواره فرصت بسیار خوبی برای جوانان علاقه‌مند به حوزه فیلمسازی است تا با ابتکار خود و خلق آثار هنرمندانه نامی برای خود در سینما و تلویزیون دست و پا کنند.

وی اضافه کرد: البته انجمن سینمای جوان در شناسایی این استعدادها و حمایت از آنان نقش بسزایی دارد و باید با حمایت از نسل فیلمساز آنان را آماده حضور در سینما کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه فیلم کوتاه دروازه ورود به دنیای فیلمسازی فیلم کوتاه است، عنوان کرد: تنوع خلق آثار از دیگر ویژگی‌های جشنواره فیلم کوتاه است و مخاطبان سینما و تلویزیون نیز به این جشنواره با دید حرفه‌ای می‌نگرند.

آتش تقی‌پور: جشنواره فیلم کوتاه راه ورود به سینمای حرفه‌ای است

تقی‌پور یادآور شد: فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم کوتاه قطعاً شایستگی آن را داشته‌اند و افرادی که استعداد فیلمسازی دارند باید با خلق همین آثار خود را به دنیای سینما معرفی کنند.

وی تأکید کرد: از زمانی که وارد دنیای بازیگری شدم، می‌دیدم افرادی که علاقه‌مند به حوزه فیلمسازی هستند فیلم و مستند می‌ساختند و اکنون به کارگردانان بزرگی تبدیل شده‌اند.

این بازیگر سینما و تلویزیون یادآور شد: این افراد فیلم‌های کوتاه بسیار خوبی می‌ساختند و جوایزی را هم دریافت می‌کردند، اگرچه برخی از آن‌ها با وجود استعداد بالا وارد سینمای حرفه‌ای نشدند، بنابراین مسئولان فرهنگی و سینمایی باید از فیلمسازان جوانی که استعداد دارند حمایت کنند.

تقی‌پور متذکر شد: جشنواره فیلم کوتاه تهران زیربنای تفکری سینمای ایران است و هنرجویان زیادی دنبال جرقه‌ای برای ورود به دنیای سینما هستند و جشنواره فیلم کوتاه این مسیر را برای استعدادهای جوان باز گذاشته است.