مهسا کرامتی: دوست دارم نقش حضرت مریم را بازی کنم

بازیگر مجموعه تلویزیونی « آتش سرد » گفت: علاقه زیادی دارم نقش حضرت مریم را در یک سریال تاریخی ایفا کنم. البته یک بار در اثری به کارگردانی زنده یاد نادر طالب‌زاده چنین نقشی را ایفا کردم اما در زمان پخش متاسفانه این بخش حذف شد.

مهسا کرامتی با اشاره به ویژگی‌های نقش خود در مجموعه تلویزیونی آتش سرد گفت: هرچند این شخصیت دارای متانت است اما درعین حال فرد ترسویی نیست بلکه زن جسوری است که به دنبال حق خود می‌رود.

وی ادامه داد: تاکید رضا ابوفاضلی کارگردان سریال این بود که در زمان مواجهه این زن با شخصیت‌های دیگر، پرخاشگری صورت نگیرد و ناسزایی گفته نشود و حرمت‌ها حفظ شود. 

کرامتی با اشاره به اینکه مردم دوست ندارند من را در نقش منفی ببینند، بیان داشت: هرچند این مساله برای من به عنوان بازیگر اتفاق خوبی نیست؛ اما واقعیت این است که بسیاری از مردم و مخاطبان وقتی من را در سطح شهر می‌بینند می‌گویند که از بازی من در نقش‌های منفی ناراحت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز نحوه ساخت سریال و همچنین شکل مواجهه مخاطبان با آثار، نسبت به ۱۰ سال گذشته تغییر کرده است، اظهار داشت: قطعا باید سریال‌هایی که در تلویزیون ساخته می‌شود، حرف روز مردم را بزند و مطلبی را بیان کند که دغدغه امروز مخاطبان و جوانان است و در این میان باید جوانان مورد توجه جدی قرار بگیرند. یعنی باید به زبان جوانان صحبت کرد.

کرامتی در پاسخ به این سوال که مسئولان صداوسیما باید چه برنامه‌ریزی برای جذب مخاطب داشته باشند، گفت: قطعا صدا و سیما باید آثار خوبی بسازد که قابل عرضه باشد و مخاطب نیز آن را ارزشمند بداند. مهمترین مساله برای صدا و سیما باید جلب اعتماد مخاطب باشد و مخاطب بتواند کاملا به رسانه ملی اعتماد کند و در مرحله دوم این مخاطب است که انتخاب می‌کند چه اثری را تماشا کند. 

سریال‌ها باید از جنس زندگی امروز مردم باشد

این بازیگر با اشاره به اینکه سریال‌ها باید از جنس زندگی امروز مردم باشد بیان داشت: من به عنوان بازیگر قطعا دنبال یک فیلمنامه جذاب هستم اما واقعیت این است که انتخاب ما نیز از بین گزینه‌هایی است که به ما پیشنهاد می‌شود. متاسفانه بسیاری از فیلمنامه‌ها قدرت لازم را ندارند، به شکلی که من بعد از بازی در آتش سرد، حضور در اثر دیگری را فعلا نپذیرفتم. 

دستمزد فیلمنامه‌نویسان رقم پایینی است

وی با اشاره به اینکه سریال  آتش سرد دارای فیلمنامه خوبی است، گفت: مشکل فیلمنامه‌های ضعیف فقط مختص به تلویزیون نیست بلکه ما در سینما نیز شاهد چنین مشکلی هستیم و یکی از دلایل اصلی این است که فیلمنامه نویسان قدیمی و باسابقه کمتر فعالیت می‌کنند. از طرفی دیگر تهیه کنندگان اهمیت لازم را به فیلمنامه نمی‌دهند و دستمزدی که نویسندگان فیلمنامه می‌گیرند، بسیار پایین است و فیلمنامه‌نویس برای امرار معاش مجبور است درطول سال چند فیلمنامه بنویسد.

اجازه دهیم جوانان خودشان انتخاب کنند

کرامتی درباره شباهت نقشی که در سریال ایفا کرده با شخصیت‌های واقعی، بیان داشت: برای ایفای برخی نقش‌ها قطعا نیاز به تحقیقات میدانی است اما به صورت کلی بازیگر باید با یک نگاه کنجکاوانه همیشه به اطرافش نگاه کند و در کنار آن مطالعه خوبی نیز داشته باشند. البته تجربه زیستی بازیگر در هنگام ایفای نقش نیز به کمک او می‌آید.

کرامتی با تاکید بر اینکه موضوع سریال آتش سرد درباره خانواده‌ها است و مساله‌ای رایج را بیان می‌کند، گفت: امروز دیگر در خانواده‌ها نمی‌توان جوانان را مجبور به کاری کرد. بلکه فقط می‌توان به آنها مشورت داد و باید اجازه دهیم آنها خودشان انتخاب کنند و پدر و مادرها بدانند که فرزندانشان، ملک شخصی نیستند و فقط می‌توانند تجربیاتشان را به آنها منتقل کنند. 

دوست دارم نقش حضرت مریم را بازی کنم

این بازیگر با اشاره به علاقه‌مندی خود به سریال‌های تاریخی خاطرنشان کرد: علاقه زیادی دارم نقش حضرت مریم را در یک سریال تاریخی ایفا کنم. البته یک بار در اثری به کارگردانی زنده یاد نادر طالب زاده چنین نقشی را ایفا کردم اما در زمان پخش متاسفانه این بخش حذف شد.

مهسا کرامتی: دوست دارم نقش حضرت مریم را بازی کنم

آتش سرد به نویسندگی محسن سرتیپی و نازنین فرخلو، کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه‌کنندگی علی مهام از شنبه ۲۲ مردادماه  ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

سریال آتش سرد که در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای ساخته شده یک ملودرام اجتماعی است که در خلاصه داستان آن آمده است: فرید پدر و مادرش را در یک حادثه از دست داده و وارث نیمه از کارخانه های بزرگ است. محسن تاجیک شوهر عمه فرید که قیم قانونی او نیز است متوجه درستکاری در حساب‌های کارخانه می‌شود و ...

بازیگرانی همچون پرویز فلاحی پور، عبدالرضا اکبری، فریبا متخصص، شیوا خسرومهر، مهسا کرامتی، جعفر دهقان، مهدی سلوکی، بهزاد خداویسی، پویا امینی و شاهد احمدلو در این سریال نقش آفرینی دارند.