زندگی بزرگترین اسطوره سینمای جهان در یک فیلم!

استیون اسپیلبرگ ، یکی از اسطوره‌های سینمای مدرن آمریکا به حساب می‌آید. وی آثار درخشانی را تاکنون روانه سالن‌های سینما کرده و جایزه‌های بی‌شماری در کارنامه‌اش دارد. به لطف کوله‌بار تجربه‌های اسپیلبرگ و هنری که برای ساخت فیلم‌های خاص و تماشایی دارد، اثری نیست که توسط وی ساخته شود و عنوان یکی از آثار پرفروش سال را بدست نیاورد. خوشبختانه استیون اسپیلبرگ به ‌رغم اینکه پا به سن گذاشته، فیلمسازی پرکار است. وی ثابت کرده که دود از کنده بلند می‌شود و هنوز هم آثاری درخشان روانه سالن‌های سینما می‌کند. یکی از این آثار که به تازگی اکران شده و نظر مخاطبین را بدست آورده، فیلم خانواده فیبلمن (The Fabelmans) است. این فیلم به نوعی زندگیمنامه‌ای استیون اسپیلبرگ در سنین کودکی تا نوجوانی به حساب می‌آید. خانواده فیبلمن عشق استیون به سینما را روایت می‌کند. تجربه ثابت کرده استیون اسپیلبرگ، فیلم بد نمی‌سازد. به همین دلیل از آنجایی که مطمئن هستیم اسپیلبرگ طرفداران زیادی در بین مخاطبین ما دارد، در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم خانواده فیبلمن میندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌‌ها و عوامل این اثر را بررسی می‌کنیم.

زندگی بزرگترین اسطوره سینمای جهان در یک فیلم!

داستان فیلم خانواده فیبلمن از چه قرار است؟

خانواده فیبلمن، فیلمی زندگینامه‌ای است. اسپیلبرگ سال‌ها پیش فکر ساخت فیلمی بر اساس علاقه خود به سینما در دوران کودکی را در سر می‌پروراند. با این حال پروژه‌های کاری عظیمی مشغول به توسعه آن‌ها بود، شرایطی برای ساخت این فیلم فراهم نکرد. از طرف دیگر از آنجایی که اسپیلبرگ در این فیلم رابطه‌اش با دیگر اعضای خانواده را به نمایش می‌گذاشت، نگران بود که اکران این اثر دلخوری دیگر اعضای خانواده را برای وی به دنبال داشته باشد. با این حال نهایتاً پس از سال‌های طولانی برای ساخت فیلمی از دوران کودکی خود آستین بالا زد.

این فیلم داستان پسربچه‌ای با نام سَمی را روایت می‌کند که برای نخستین بار به همراه پدرومادرش به سینما می‌رود. وی پس از تماشای فیلم مجذوب هنر هفتم می‌شود. به همین دلیل دوربینی فراهم می‌کند و مشغول به ساخت اثری هنری می‌شود. از آنجایی که سَمی سن‌و‌سال زیادی ندارد، مشکلات کوچک‌و‌بزرگی سر راهش قرار می‌گیرد. با این حال تلاش بیشتری به خرج می‌دهد و در برابر این مشکلات مقاومت می‌کند. از طرف دیگر مادر سمی نیز برای ساخت فیلم دست فرزند را می‌گیرد و به وی یاری می‌رساند. فیلم خانواده فیبلمن ممکن است داستانی زندگینامه‌ای داشته باشد، اما از آنجایی که سکان کارگردانی این اثر در دست‌های استیون اسپیلبرگ قرار دارد، با اثری روبه‌رو هستیم که جذابیت خود را تا لحظه‌های پایانی از دست نمی‌دهد.

فهرست هنرپیشه‌ها‌ و عوامل ساخت فیلم خانواده فیبلمن

علاقه‌مندان اسپیلبرگ به‌خوبی درجریان هستند که این کارگردان یدطولایی برای انتخاب بازیگر دارد. به لطف این روحیه، هنرپیشه‌های مطرحی در فیلم خانواده فیبلمن حضور دارند. میشل ویلیامز، پل دینو، گبریل دال، ست روگن و جاد هیریش در جدیدترین اثر استیون اسپیلبرگ هنرنمایی کرده‌اند. جالب است بدانید دیوید فینچر، دیگر کارگردان اسطوره‌ای سینما نیز در قسمت‌هایی از فیلم خانواده فیبلمن به هنرنمایی مشغول شده است.

در مجموع باید گفت اگر طرفداران فیلم‌های استیون اسپیلبرگ هستید، بدون شک تماشای فیلم خانواده فیبلمن برای شما خالی از لطف نخواهد بود. مشاهده این اثر را به علاقه‌مندان سینما و آثار زندگینامه‌ای نیز پیشنهاد می‌کنیم.