محمد حاتمی: مصلح اجتماعی نیستیم ولی روشنگری می‌کنیم

این کارگردان و بازیگر تئاتر با ارایه توضیحاتی درباره داستان این نمایش ادامه می‌دهد: نمایش ما درباره زنی جنوبی است که در جوانی ازدواجی در خفا داشته و حاصل این ازدواج دو فرزند است. زن به دلیل برخی تعصبات عشیره‌ای، فرار می‌کند و سال‌ها بعد یک از فرزندانش نسبت به او بدبین می‌شود که این بدبینی به فاجعه قتل می‌انجامد.

محمد حاتمی درباره پرداختن به موضوعات اجتماعی و تاثیری که آثار هنری می‌تواند بر پیشگیری از فجایع اجتماعی داشته باشد، می‌گوید: سال‌هاست که بسیاری از همکاران ما درباره چنین موضوعاتی کار کرده‌اند و آثار هنری گوناگونی در این زمینه ساخته شده است تا بتوانیم به یک روشنگری برسیم. درست است که ما مصلح اجتماعی نیستیم ولی به عنوان جامعه هنری که کارمان با اندیشه و نقد اجتماعی سر و کار دارد، امیدواریم با خلق اثر هنری بتوانیم روشنگری کنیم و همچنین آرزو داریم بتوانیم نگاه‌های نادرستی را که درباره بعضی مسائل اجتماعی وجود دارد و به فجایعی چون قتل منجر می‌شود، عوض کنیم.

گفتنی است نمایش «اهل هوا» به نویسندگی مریم تاجیک، تهیه‌کنندگی مازیار رضاخانی و طراحی و کارگردانی محمد حاتمی از ۲۷ بهمن اجرای خود را آغاز کرده و هر روز ساعت ۱۹:۱۵ در سالن عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

محمد حاتمی: مصلح اجتماعی نیستیم ولی روشنگری می‌کنیم

در خلاصه این نمایش آمده: «هامون با دست‌هایی که به خون دخترش و پدرش یوسف رنگین شده با نوک پیکانی تیز سراغ مادرش حلما می‌رود. حلمایی که پس از سی سال دوری چشم به راه رسیدن یوسفش است تا سرانجام همراه او به گوشه‌ای برود و کلبه عشقش را بنا کند.»

بهنام شرفی، جواد یحیوی، هدیه محقق، لاله کریمی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به محمد حاتمی (طراح نور)، آرش شرفی (ساخت دکور)، نیلوفر رازمند، کوروش شرفی(گروه کارگردانی) ، کیانوش غریب‌پور(طراح پوستر و بروشور)، هلیا شکری (طراح لباس)، ندا کاوندی(روابط عمومی)، رضا جاویدی (عکاس پوستر و بروشور)، بهروز داوری (تولید محتوای بصری)، کاوه آذر آیین (مشاور گویش یا لهجه) اشاره کرد.