فروش «برادران سوپر ماریو» از ۵۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

«فیلم برادران سوپر ماریو » (Super Mario Bros. Movie) مرز فروش ۵۰۰ میلیون دلاری در باکس‌آفیس آمریکای شمالی را رد کرد تا یکی از ۱۹ فیلمی باشد که تا کنون این میزان فروش داشته است.

در پنجمین آخر هفته اکران، این فیلم توانست با اکران در ۳ هزار و ۹۰۹ سالن سینما ۱۸.۵ میلیون دلار دیگر فروش داشته باشد و فقط یک فیلم توانست بیش از این مقدار بفروشد و آن فیلم تازه اکران شده مارول، «نگهبانان کهکشان ۳» (Guardians of the Galaxy Vol. ۳) بود که ۱۱۶ میلیون دلار در اولین هفته اکران فروخت.

تا این جای کار، این فیلم اقتباس شده از بازی ویدیویی و تولید دو استودیوی نینتندو و یونیورسال توانسته است به فروش ۵۱۸ میلیون دلاری در آمریکای شمالی دست پیدا کند. این در حالی است که میزان فروش «فیلم برادران سوپر ماریو» به صورت بین‌المللی از ۱.۱۵ میلیارد دلار فراتر رفته است.

این اولین باری است که یک فیلم از استودیوی انیمیشن‌سازی ایلومینیشن، مرز ۵۰۰ میلیون دلار را در آمریکا رد می‌کند. اما این پایان کار نیست، زیرا «برادران ماریو» توانست رکورد فروش جهانی «داستان اسباب‌بازی ۴» (Toy Story ۴) که ۱.۰۷ میلیارد دلار فروش داشت را بشکند.

برادران سوپر ماریو

«فیلم برادران سوپر ماریو» از ۵ آوریل اکران شد که در روز‌های اول ۲.۴ میلیون دلار فروش داشت. این رقم باعث شد تا این انیمیشن، بهترین هفته اول اکران سال ۲۰۲۳ را کسب کند و در بین انیمیشن‌ها، دومین فیلم پرفروش در هفته اول اکران باشد.

همچنین، این انیمیشن پُرطرفدار توانست به مدت ۴ هفته متوالی اولین فیلم پرفروش باکس آفیس آمریکا باشد و در رتبه اول بماند.