اولین واکنش‌های مخاطبان درباره فیلم «نگهبان شب»

در شش روزی که از اکران فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی می‌گذرد، از سوی مخاطبان با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شده است. کامنت‌هایی که در بخش نظرات سایت‌های فروش بلیت و پست‌های مرتبط با این فیلم در صفحات سینمایی منتشر شده، نشان می‌دهد که این فیلم توانسته به اندازه سایر آثار کارنامه رضا میرکریمی، مخاطبانش را درگیر کند.
فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی اولین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در 9 رشته نامزد دریافت سیمرغ شد. نهایتا سیمرغ بهترین کارگردانی را نصیب میرکریمی کرد.
«نگهبان شب» روز 17 خرداد اکران شد. در این 6 روز که از شروع نمایش آن می‌گذرد، مخاطبان در سایت‌های فروش بلیت و پست‌های مرتبط با این فیلم در صفحات سینمایی، نظرات زیادی منتشر کرده‌اند.
بخش مهمی از مخاطبان این فیلم را مثل سایر آثار میرکریمی، اثری پرمعنا و پر آرامش معرفی کرده‌‌اند و کامنت‌هایی از این دست نوشته‌اند: «فیلم قابلِ تامل که تا مدت‌ها بعدش ذهن شما را درگیر‌ می‌کند. البته از آقای میرکریمی کمتر از این انتظار نمی‌رفت. سکانس پایانی بی‌نظیر بود.»، «فیلم دلنشین و ساده و پر از حس خوب زندگی و لذت‌بخش درکنار غم خاصی که تداعی می‌کرد. بازی‌ها کارگردانی و پایان‌بندی عالی بود.»، « آدم را به آرامش لطیفی می‌رساند.»، «یک عاشقانه کامل و واقعی. سرشار از امید و حس خوب.»، «قصه روان و شیوا، بازی‌های درست و به اندازه، تکنیک‌های فیلم‌سازی همه به‌جا و مرتب که البته از این کارگردان غیر از این هم انتظار نمی‌رود.» و…

اولین واکنش‌های مخاطبان درباره فیلم «نگهبان شب»


 بازی تورج الوند و لاله مرزبان مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.
بعضی مخاطبان درباره کارگردانی میرکریمی و تسلطش روی فضاسازی و استفاده از قاب‌ها نوشته‌اند: «واقعا به قاب‌های میرکریمی باید توجه کرد. قاب‌ها را جوری می‌بندد که جدا از بحث تخصصی زیبایی‌شناسی برای هر بیننده‌ای حس خوبی ایجاد می‌کند. جایی که دوربین را می‌گذارد و توجهش به مقوله رنگ بسیار مهم است و این مسئله را در فیلم‌های قبلی‌اش هم می‌شد دید.»
بازی‌های بازیگران این فیلم هم از جمله مواردی هستند که مورد تعریف و تمجید قرار گرفته‌اند. برخی مخاطبان نوشته‌اند: «تورج الوند در همین فیلم در نقش رسول کاملا نقش یک کارگر ساده و دوست داشتنی را با تمام حماقت و سادگی و بلاهت به نمایش گذاشت.»، «بازی فوق‌العاده قوی اقای تورج الوند و همینطور خانم مرزبان در موفقیت این فیلم بی‌تاثیر نیست.»، « به نظرم آقای تورج الوند خوب بازی کرده بودند ولی بازی خانم مرزبان خیلی بهتر بودند تو فیلم. بازی‌ها واقعا خوب بود.»
در کنار این‌ها برخی مخاطبان به ریتم کند فیلم انتقاد کرده‌ و نوشته‌اند: «فیلم جذابی بود، البته ریتم آرامی داشت.»، «همه‌چیز عالی بود. تنها چیزی که بیننده را در این فیلم اذیت می‌کند مسئله ریتم است.» «زمان فیلم خیلی طولانی است و موضوع کند پیش می‌رود. انگار که روزمرگی‌های یک زندگی ساده را نشان می‌داد.»، «درست است که ریتم کندی دارد اما به خاطر سوژه جدیدش با مخاطب خوب ارتباط برقرار می‌کند و عالی به پایان می‌رسد. »
«نگهبان شب» دهمین فیلم کارنامه رضا میرکریمی است. این فیلم با بازی تورج الوند، لاله مرزبان، محسن کیایی، ویشکا آسایش و … سال 1400 تولید شد و در حال حاضر روی پرده سینماهاست.