محسن چاووشی: وقتی نتوانستند قرآن را تغییر دهند آن را سوزاندند

یک افراطی سوئد ی روز چهارشنبه - هفتم تیرماه ۱۴۰۲- به وقت محلی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده به ویژه در سطح جهان اسلام مواجه شده است، دولت‌های مختلف و سازمان‌های بین‌المللی، گروه‌های مذهبی، مراجع، فعالان فرهنگی‌، هنری و اجتماعی در کشورهای مسلمان نسبت به این اهانت واکنش نشان داده اند.

محسن چاووشی  خواننده موسیقی پاپ در واکنش به این هتک حرمت در شبکه اجتماعی نوشت: «تورات را تغییر دادند، انجیل را تغییر دادند، وقتی که نتوانستند قرآن را تغییر دهند آن را سوزاندند.

محسن چاووشی: وقتی نتوانستند قرآن را تغییر دهند آن را سوزاندند

 این نخستین بار نیست که کشور سوئد در لوای آزادی بیان، این بازی سیاسی را علیه مسلمانان ادامه داده و در اقدامی هنجارشکنانه و نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش زدن قرآن داده‌ است. سال گذشته نیز این حرکت هنجارشکنانه و غیرانسانی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تکرار شد.

بهمن ماه سال گذشته راسموس پالودان یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد آتش زد که او هم مانند قرآن‌سوزی اخیر، برای این اقدام زشت و موهن خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد کرده است که نشست اضطراری شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در اولین فرصت ممکن و هم زمان با نشست وزرای‌ خارجه عدم تعهد در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان ، برای رسیدگی به هتک حرمت قرآن برگزار شود.