فریماه فرجامی قربانی زیبایی‌اش شد

مراسم بدرقه پیکر فریماه فرجامی صبح روز سه‌شنبه سیزدهم تیرماه با حضور جمعی از هنرمندان و سینماگران مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در بخشی از این مراسم مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما به ایراد سخن پرداخت. او با بیان اینکه علاقه‌ای به صحبت در این مراسم نداشته حرفایش را اینطور شروع کرد و گفت :«به من گفتند چون مدیرعامل خانه سینما هستم باید صحبت کنم ولی اتفاقا می‌پرسم که چه مدیرعامل و خانه سینمایی که مدام عزا برگزار می‌کند؟ پس جشن کو؟»

او سپس از زنده‌یاد فرجامی به عنوان ستاره‌ای که قربانی سیاست‌های سینمای ایران در دهه 60 شده یاد کرد و ادامه داد : «. فریماه خواهر و ستاره ناکام ما بود که قربانی مناسبات سینمای دهه ۶۰ شد؛ زمانی که هنوز جریانات سینمای قبل از انقلاب بر آن غالب بود. او بیشتر قربانی زیبایی و هنرش شد.»

برومند با اشاره به این موضوع که سینما و تئاتر خیلی زود از حضور فریماه فرجامی محروم شد ، در ادامه صحبت‌هایش گفت :« او مدارج ستاره شدن را طی کرد و به دلایلی که نمی‌خواهم آن‌ها را بیان کنم در هاله‌ای از غبار فرو رفت. فریماه فرجامی علیرغم اینکه از دور خیلی پر رمز و راز به نظر می‌رسد، ولی از نزدیک و در دوستی بسیار ساده بود. سرگذشت فرجامی باعث شد نسل بعدی دقت بیشتری کند.»

فریماه فرجامی قربانی زیبایی‌اش شد

مدیر عامل خانه سینما در پایان صحبت‌هایش گفت : «هنرمندان امروز کنار مردم هستند و مناسبات آن‌ها با نهاد قدرت را مردم تعیین می‌کنند. اکثر هنرمندان ما مردمی هستند، ما سیاسی نیستیم و ما را متهم به سیاسی کاری نکنید، ما در کنار مردم هستیم.»

در این مراسم که اجرای آن بر عهده احترام سادات برومند بود، ابوالفضل پور عرب همبازی زنده‌یاد فرجامی در فیلم «نرگس»، افسانه چهره‌ آزاد، پژمان بازغی ریس انجمن بازیگران سینمای ایران و قطب الدین صادقی هم به ایراد سخن پرداختند.