بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی شهر هرت

فیلم سینمایی « شهر هرت » به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش، در سال ۱۴۰۱ اکران شد و این روزها اکران آنلاین شبکه نمایش خانگی است.

این فیلم با بازی پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی و بابک کریمی، داستان دو خواهر و برادر را روایت می‌کند که با کلاهبرداری از خانواده‌های پولدار امرار معاش می‌کنند.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی متولد ۱۷ شهریور ۱۳۵۶ در تهران است. او بازیکن سابق فوتبال و هنرپیشه سینما و تلویزیون است. جمشیدی در سال ۱۳۸۲ در رشته مهندسی عمران از دانشگاه آزاد فارغ‌التحصیل شد و سپس وارد عرصه بازیگری شد. او در سال ۱۳۸۴ با بازی در فیلم سینمایی «آژانس ازدواج» به کارگردانی علیرضا داودنژاد وارد سینما شد.

جمشیدی با بازی در فیلم‌های سینمایی«پاورچین»، «پژمان»، «شیش‌لیکه»، «رحمان ۱۴۰۰» و «گشت ارشاد» به شهرت رسید. او در سال ۱۳۹۹ با بازی در فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، رکورد فروش بلیت را در سینمای ایران شکست.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی متولد ۳ فروردین ۱۳۵۱ در تهران است. او بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. مقدمی در سال ۱۳۷۶ با بازی در فیلم سینمایی «زخمی» به کارگردانی ایرج قادری وارد سینما شد.

مقدمی با بازی در فیلم‌های سینمایی «شبی که ماه کامل شد»، «خجالت نکش»، «اکسیدان» و «ابد و یک روز» به شهرت رسید. او در سال ۱۳۹۸ با بازی در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار، برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد.

بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی شهر هرت

بابک کریمی

بابک کریمی متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۵۵ در تهران است. او بازیگر، کارگردان، فیلم‌بردار و تدوینگر سینما است. کریمی در سال ۱۳۸۴ با بازی در فیلم سینمایی «بیلیت‌ها» به کارگردانی عباس کیارستمی وارد سینما شد.

کریمی با بازی در فیلم‌های سینمایی «فروشنده»، «چهارشنبه سوری»، «بی‌پولی» و «درباره الی» به شهرت رسید. او در سال ۱۳۹۶ با بازی در فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی، برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم برلین شد.

علاوه بر این سه بازیگر اصلی، بازیگران دیگری نیز در فیلم سینمایی «شهر هرت» ایفای نقش کرده‌اند. از جمله این بازیگران می‌توان به اکبر رحمتی، شهین تسلیمی، بهناز پورفلاح، مهدی حاجی‌زاده، رضا نیلی، یاشار مومن‌زاده، شراره ارمغانی، علی کریمیان، گیتی شاکری، سولماز صادقی، رحمت نوری، وحید اسمی‌خانی، منصور نوری و حسین لواسانی اشاره کرد.