ماجرای حضور جنجالی رضا یزدانی با عقابش در اکران مردمی/ عکس

بین عقاب و ثروت، از گذشته‌های دور نسبتی بوده؛ جست‌وجوگران گنج‌های گمشده معتقدند که تصویر عقاب، روی سنگ‌ها و صخره‌ها از وجود دفینه خبر می‌دهد و بسته به این‌که عقاب بال‌هایش بسته یا باز باشد یا نیمرخش به کدام سو، درباره موقعیت دفینه اطلاعاتی به دست می‌آورند.

نسبت بین عقاب و ثروت به قصه‌ها و خرافه‌ها یا راز دفینه‌های پنهان شده، خلاصه نمی‌شود و دست‌اندرکاران فیلم ماموریت غیرممکن یک بار دیگر نسبت عقاب و ثروت را یادآوری کرده‌اند، اما کمی متفاوت‌تر و به شیوه‌ای مدرن‌تر.

 

ماجرای حضور جنجالی رضا یزدانی و عقاب اجاره ای

در اکران مردمی این فیلم علاوه بر بازیگران، یک عقاب به همراه رضا یزدانی در سینما مگامال حضور پیدا کرد. این عقاب در بخش‌هایی از فیلم حضور دارد و اگر اشتباه نکرده باشیم اولین مهمان سینما از جهان وحش است که در یک مراسم رسمی حضور پیدا می‌کند و قطعا کمکی است برای تبلیغ فیلم و جلب توجه و نگاه بیشتر به فیلم «ماموریت غیرممکن» ساخته یعقوب غفاری.

خبر حضور این عقاب همه جا منتشر شده و تصویرش نیز بار‌ها دیده شده. به همین بهانه با رضا یزدانی درباره این عقاب حرف‌زده‌ایم و البته به حیواناتی پرداخته‌ایم که طی یکی، دو سال اخیر در سینمای ما بحث‌برانگیز شده یا در کانون توجه قرار گرفته‌اند وگرنه سینما سال‌هاست از حیوانات بهره برده و آن‌ها را به عنوان کاراکتر‌های موثر به بازی گرفته است.

گویا عقابی که همراه با رضا یزدانی یک شبه به شهرت رسیده و حسابی معروف شده، چیزی نمانده بود که مانند شارون در فیلم کوپال، زنده یاد شود، اما او نه تنها نجات پیدا کرده بلکه حالا بسیار هم معروف شده و شاید جالب باشد بدانید که اگر اهل فیلم و سینما هستید حتما قبلا هم او را دیده‌اید، اما شاید به خاطر نداشته باشید. در ادامه می‌توانید درباره عقاب رضا یزدانی بخوانید.

چطور شد که تصمیم گرفتید همراه با این عقاب در مراسم اکران مردمی فیلم حضور پیدا کنید؟

من از این تصمیم بی‌خبر بودم. مثل بقیه بازیگران به مراسم اکران مردمی رفتم و دیدم که تصمیم گرفته شده این عقاب همراه ما در این مراسم حضور داشته باشد. برای حضورش در این مراسم و برای حضورش در فیلم همه مجوز‌های لازم گرفته شده و کاملا قانونی بوده است.

پس این عقاب متعلق به شما نیست!

نه. درست است که در دو ویدئو کلیپ من حضور داشته و از مدت‌ها پیش با این حیوان آشنا هستم و به آن سر می‌زنم، اما مال من نیست. در واقع این عقاب را امیر رهبری که سال‌هاست با سینمای ایران همکاری دارد و حیواناتی را در اختیار سینماگران قرار می‌دهد، پیدا کرده است. این عقاب زخمی شده بود، بالش شکسته بود و اگر امیر به دادش نرسیده بود، احتمالا می‌مرد، ولی خوشبختانه با مراقبت‌های امیر، حالش خوب شده و تا امروز در فیلم‌های زیادی بازی کرده است. این حیوان همچنان مراحل درمان را پشت سر می‌گذارد، چون هنوز یک بالش مشکل دارد و نمی‌تواند پرواز کند. امیدواریم با تمرین‌های متعددی که دارد، روزی بتواند پرواز بکند.

مشکلی نداشتید که در یک مراسم رسمی به همراه این عقاب حضور پیدا کنید؟

اتفاق عجیبی نیست و همیشه حیوانات به شکل‌های مختلف کنار ما انسان‌ها بوده‌اند. در سینما هم حضور پررنگ داشته‌اند و حتی فیلم‌ها و سریال‌هایی ساخته شده که قهرمان اصلی آن‌ها یک حیوان است. این عقاب هم برای تبلیغ فیلم در اکران مردمی همراه ما بود و به نظرم اولین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد مگر برای تبلیغ فیلم «به وقت شام» افرادی سوار بر اسب وارد مجتمع کورش نشدند؟ این بار هم از حضور یک عقاب استفاده شده و من اصلا فکر نمی‌کردم این قدر مورد توجه قرار بگیرد و با این میزان واکنش مواجه شویم. رسانه‌های زیادی درباره حضور این عقاب نوشته‌اند و خبرش را منتشر کرده‌اند که به نظرم خوب است.