حامی دخالتی در پخش تصویر مستهجن نداشته است/ یراحی می تواند در خواست مجوز کند!

حواشی اخیر چند خواننده پاپ باعث شد که صحبت از ممنوع الکار و غیر مجاز شدن آنها به میان بیاید. مهدی یراحی با موزیک ویدئویی که برای تمامی تصاویرش مجوز نگرفته بود، حمید عسگری به دلیل تک خوانی یک زن در کنسرتش و حمید حامی هم به دلیل پخش تصاویر غیر اخلاقی در کنسرت شیراز ممنوع الکار اعلام شدند. البته برای حمید حامی و حمید عسگری خبر رسمی از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نشد.

در این خصوص با علی ترابی مدیر دفتر موسیقی گفتگو کردیم.

وی درباره بررسی اتفاقات کنسرت اخیر حامی، گفت: درباره حامی به این جمع‌بندی رسیدیم که وی دخالتی در این اتفاق نداشته است. این اشتباه تعمدی یا قصور، از طرف تیم برگزاری در سالن بوده و متوجه شخص آقای حامی نیست. حامی از خوانندگان بسیار با شخصیت و خوش سابقه است. این موضوع از عملکرد و اشعار حمید حامی مشخص است. پخش تصاویر غیر اخلاقی در کنسرت وی باید پیگیری و مسبب آن مشخص شود.

وی افزود: اینکه پخش کنندگان تصاویر متعلق به گروه بودند یا سالن، به دست گروه ارشاد استان بررسی می‌شود. ما آنجا نبودیم و به همین دلیل قضاوتی نخواهیم داشت. ارشاد استان مجوز کنسرت را داده است و خودش هم بررسی خواهد کرد. در اجرای کنسرت، هر بخشی مسئولیتش منفک و مشخص است. فردی که تصویر را پخش می‌کند، مسئولیتش مشخصی است و به همین دلیل، موضوع قابل بررسی دقیق است.

مدیر دفتر موسیقی در ادامه به وضعیت مهدی یراحی و حمید عسگری اشاره کرد و گفت: آنها می توانند درخواست مجوز بدهند؛ اگر تقاضای مجوز از سوی این خوانندگان به دست ما برسد، ما آن را بررسی می‌کنیم. من کلمه غیر مجاز را برای این خوانندگان به کار نبردم.

ترابی درباره برخورد سرسختانه با خوانندگان در صدور مجوز اظهار کرد: به هیچ وجه ما برخورد سر سختانه‌ای با خوانندگان و گروه‌های موسیقی نداریم. همیشه سعی می‌کنیم با مذاکره و گفتمان موضوع را حل کنیم. آخرین تصمیم و آخرین مرحله محدودیت برای اجراست. امیدوارم با هماهنگی و همکاری خود هنرمندان کاری کنیم که بهانه به دست کسانی که با کلیت موسیقی مشکل دارند، نیفتد.

مدیر دفتر موسیقی در خصوص اعلام فعالیت‌های مالی این دفتر و تعداد مجوز کنسرت‌ها و آلبوم‌های سال ۹۷ بیان کرد: هر زمان بودجه سال جدید به ما ابلاغ شود، آن را اعلام می‌کنیم. تعداد کنسرت‌ها و آثار موسیقی در سالن ۹۷ در فروردین یا اردیبهشت اعلام می‌شود. علت اینکه تا الان اعلام نشده این است که آمار تا آخرین روز سال ۹۷ در حال افزایش است و هر روز کنسرت برگزار می‌شود.