چین، آمریکا را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرد

وزارت بازرگانی چین امروز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد آمریکا اقدام اشتباه خود در اعمال تعرفه بر روی کالا‌های چینی را متوقف کند و هشدار داد هرگونه تعرفه جدید می‌تواند به تشدید تنش منجر شود.

اخبار بین الملل _ «گائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین در کنفرانسی خبری گفت: با وجود تصمیم آمریکا برای به تعویق انداختن اعمال تعرفه بر برخی کالا‌های چینی، اگر آمریکا بر رفتار تحقیرآمیز خود در خصومت با چین و اعمال تعرفه‌های جدید اصرار بورزد، پکن مجبور خواهد شد اقدامات انتقام‌جویانه‌ای را اتخاذ کند.

او همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص مطرح شدن مسئله هنگ کنگ در گفت‌وگو‌های تجاری میان آمریکا و چین، به بخشی از سخنان ترامپ اشاره کرد که گفته بود هنگ کنگ بخشی از چین محسوب می‌شود و لزومی به دخالت آمریکا نیست.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: امیدوارم آمریکا بتواند به حرفش پایبند بماند.

آمریکا اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود از اول سپتامبر بر حدود ۳۰۰ میلیارد دلار کالا‌های چینی تعرفه وضع خواهد کرد که با این حساب، اعمال تعرفه‌ها را بر تمامی صادرات چین به آمریکا گسترش می‌دهد.

اما ترامپ بعد از آن، بخشی از این طرح را متوقف کرد و اعمال تعرفه بر برخی کالا‌ها مانند تلفن‌های همراه و لپ تاپ را تا نیمه دسامبر به این امید که تأثیر آن بر فروش محصولات در ایام تعطیلات آمریکا کم شود، به تعویق انداخت.