همه چیز درباره «نوید پورفرج»، بازیگر ثابت فیلم های هومن سیدی/ عکس

به گزارش افکارنیوز، نوید پورفرج متولد 2 اردیبهشت 1367 در کرمانشاه، بازیگر است. وی فعالیت خود را از زمان دانشگاه و در سن 18 سالگی با شرکت در کلاس‌های بازیگری امین تارخ و هومن سیدی آغاز کرد.

نوید پورفرج در سال 1391 برای اولین بار در نقش کوتاهی در سریال «دیوار» به کارگردانی سیروس مقدم، دنیای تصویر را تجربه کرد و بعد از آن در سال 1393 در سریال «مادرانه» به کارگردانی جواد افشار حضور پیدا کرد.

اولین حضور حرفه‌ای نوید پورفرج در سینما با فیلم « مغزهای کوچک زنگ زده » به کارگردانی هومن سیدی بود.

وی در این فیلم توانست تجربه موفقی را در کنار بازیگران مطرحی مثل نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی برای خود رقم بزند و نامش بیش از پیش در میان مردم مطرح شد.

او برای بازی در اولین فیلم سینمایی‌اش، نامزد دریافت سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شد.

مغزهای کوچک زنگ زده

نوید پورفرج برای دومین بار در سال 1398 با فیلم سینمایی «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی به جشنواره فجر رفت و نامزد دریافت سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد شد.

کاراکتر او در این فیلم خیلی دور از نقشش در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» نیست و وی در این باره می گوید: "دوست داشتم کار دومم التهاب و چالش بیشتری داشته باشد و در عین حال خیلی از نقشم در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» فاصله نداشته باشد.

" حمیدرضا قربانی (کارگردان) معتقد است که نوع رفتار و کاراکتر نوید پورفرج به نوعی است که می‌طلبد نقش‌هایی مثل (امیر) در فیلم «مغز استخوان» و «مغزهای کوچک زنگ زده» را بازی کند.

نوید پورفرج بعد از موفقیت‌هایش در سینما، با سریال «قورباغه»، شبکه نمایش خانگی را نیز تجربه کرد. «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی در سال 1397 ساخته شد و در این سریال بازیگرانی مانند نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی و هومن سیدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.