بازیگر نقش ماهور در سریال بوم و بانو کیست؟

دیبا زاهدی بازیگر توانا و هنرمندی است که در سریال بوم و بانو نقش ماهور را بازی کرده است. با بیوگرافی این هنرمند بیشتر آشنا شوید.

علاقه دیبا زاهدی به تئاتر

دیبا زاهدی متولد 7 آذر 1368 در تهران است. او به خاطر مخالفت‌های والدینش برای ورود به عرصه بازیگری در دانشگاه معماری خواند و مدرک رشته معماری از دانشگاه آزاد دریافت کرد ولی در نهایت به دنبال حرفه‌ای که واقعا علاقه‌مند بود، رفت و در کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان، مهتاب نصیرپور و محمد رحمانیان شرکت کرد.

دیبا زاهدی بازیگر نقش ماهور در بوم و بانو

او تجربه بازیگری را از بازی در تئاترهای دانشجویی بدست آورده بود. وی در این باره گفت: "مـن اصلا کار بازیگری‌ام را از چند اجرای تئاتر دانشجویی شروع کردم، اما خیلی زود بـه سینما آمدم و نشد کـه تئاتر را ادامه بدهم. حالا هم اگر کار تئاتری باشد کـه خودم دوست داشته باشم، آن را جزو اولویت‌ها قرار می دهم."

فیلم‌های سینمایی دیبا زاهدی

دیبا زاهدی برای اولین بار در سال 1392 با بازی در فیلم «پنج ستاره» سینما را تجربه کند. او در این فیلم به کارگردانی مهشید افشارزاده، در کنار بازیگران مطرحی مثل شهاب حسینی، امید روحانی و شیرین بینا قرار گرفت.

دیبا زاهدی به مدت 2 سال کاری انجام نداد و منتظر یک فیلمنامه خوب بود، زیرا معتقد است، نباید کارهای بعدی‌اش از کار قبلی‌، سطح پایین‌تری داشته باشند و در این فاصله به طراحی می‌پرداخت.

در سال 1394 در دو فیلم سینمایی «سایه» به کارگردانی مسعود نوابی و «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بازی کرد و فیلم «بادیگارد» با بازی او به جشنواره فیلم فجر راه یافت.

او در فیلم « بادیگارد » نقش فرزند مریلا زارعی و پرویز پرستویی را ایفا می‌کرد.

دیبا زاهدی در سال 1397 در فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد به ایفای نقش پرداخت، این فیلم اقتباسی است از رمان «کی از این چرخ و فلک پیاده می‌شوم؟» که کیومرث پوراحمد با صحبت با نویسنده کتاب، تغییراتی در کاراکترها اعمال کرد. برای مثال در کتاب، ترمه یک دختر منفعل است و در مقابل خیانت‌هایی که به او می‌شود سکوت می‌کند ولی در فیلم یک شخصیت کنش‌گر و عمل‌گراست.

دیبا زاهدی در رابطه با نقشش در « تیغ و ترمه » اینگونه می‌گوید که او در زندگی واقعی، بسیار آرام است و کسی صدای بلندش را نشنیده، به همین دلیل اطرافیانش که وی را میشناختند نمی‌دانستند که او از عهده این نقش برمی‌آید یا نه و این در واقع چالشی بود که دیبا زاهدی به عنوان بازیگر با آن رو به رو بود.

کیومرث پوراحمد ، دیبا زاهدی را فردی منضبط و بی‌حاشیه توصیف می‌کند و می‌گوید او تنها فردی از گروه بود که گوشی موبایلش را سر فیلمبرداری نمی‌برد و بازی‌اش در بعضی از صحنه‌ها خلاقیت خودش بود. کیومرث پوراحمد در ادامه افزود: "گاهی از من می پرسند که آیا دیبا زاهدی توانسته آن ترمه‌ای که شما می‌خواستید باشد؟ من می‌گویم او بیش از 100% توانست رضایت من را جلب کند."

دیبا زاهدی در فیلم «اگزما»(سال 1396) به کارگردانی مهران مهدویان حضور داشت که این فیلم در گروه هنر و تجربه اکران شد. از دیگر کارهای دیبا زاهد می‌توان به «آزاد به قید شرط»، «لامینور» و «توچال» اشاره کرد.

نقش ماهور در سریال بوم و بانو

اولین کار تلویزیونی دیبا زاهدی در سال 1396 سریال «78 متر» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی کیانوش عیاری بود، وی بار دیگر در سال 1399 فضای تلویزیون را با بازی در سریال محرمی بوم و بانو به کارگردانی سعید سلطانی تجربه و نقش ماهور را بازی کرد.

سریال‌های دیبا زاهدی در شبکه نمایش خانگی

دیبا زاهدی در سال 1397 در سریال نمایش خانگی « نهنگ آبی » به کارگردانی فریدون جیرانی حضور داشت و در کنار بازیگرانی مانند لیلا حاتمی، ساعد سهیلی، ماهور الوند، ویشکا آسایش، حسین یاری، آزاده صمدی و ستاره پسیانی تجربه موفقی را برای خود رقم زد.

 وی در سال 1399 بار دیگر با سریال «آقازاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، شبکه نمایش خانگی را تجربه کرد.

دیبا زادهدی در سریال بوم و بانو توانسته بازی قابل توجهی انجام دهد و نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرده است.