پرداخت 13 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی در سال 94

مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان سروآباد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بیکار روستایی و شهری صندوق کارآفرینی امید تسهیلات خود اشتغالی با کارمزد چهار درصد به متقاضیان پرداخت می کند و همچنین صندوق کار آفرینی امید با پرداخت تسهیلات به طرح های کارفرمایی و پشتیبان در راستای تحقق شعار ((هر روستا یک محصول ))  برای  ایجاد طرح های خوشه ای کسب و کار  تلاش می کند.

 

کهنه پوشی با اشاره به اینکه صندوق بر اساس رسالتی که بر عهده دارد می کوشد تا از فعالیت های کسب و کار حمایت کرده و با حمایت مالی و مشاوره شغلی، زمینه ریشه کنی بیکاری را فراهم آورد اظهار داشت: صندوق کار آفرینی امید بزرگترین حامی برای ایجاد کسب و کار خرد  در کشور است  که با پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال، در جهت کاهش  بیکاری فعالیت می کند.

 

 مدیر صندوق کار آفرینی  امید  سروآباد گفت با توجه به شرایط  آب و هوایی و موقعیت شهرستان سروآباد برای پرورش دام  و وجود این پتانسیل در شهرستان معمولا  بخش عمده تسهیلات صندوق در بخش پرورش دام بوده است اما از آنجا که  برنامه های صندوق در جهت توسعه پشتیبان های ایجادی، طرح های  کار آفرینی و خوشه های کسب و کار می باشد  پرداخت تسهیلات  صندوق نیز به این سمت خواهد رفت.

 

کهنه پوشی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالی در این صندوق متفاوت است و بستگی به طرح ارائه شده دارد گفت: تسهیلات خوداشتغالی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال، کارآفرینی ۱ میلیارد ریال وهمچنین  تسهیلات سپرده سرمایه گذاری امید  تا سقف ۱۵۰ میلیون  ریال  در بخش اشتغال هستند و همه این طرح‌ها ابتدا مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند و  سپس در یک یا چند مرحله تسهیلات مربوطه از طریق صندوق کارآفرینی در اختیار متقاضی قرار می گیرند .

 

 سرپرست صندوق کار آفرینی امید  تصریح کرد امسال ما تلاش زیادی کردیم تا سهم بیشتری از اعتبار نسبت به سنوات گذشته را جذب نماییم که خوشبختانه این امر نیز محقق شد و چیزی بیشتر از 13 میلیارد ریال از اعتبارات استان را در حوزه های مختلف جذب نمودیم.

 

  وی با بیان اینکه کلیه ی تسهیلات پرداختی در این صندوق بدون بهره و با کارمزد 4 درصد می باشد افزود: صندوق در سال 94 تعداد 100 پرونده وام ازدواج با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال، تعداد 74 پرونده اشتغال به مبلغ 9 میلیارد ریال و وام های ضروری و گردش حساب برای 20 نفر به مبلغ 1300 میلیون ریال پرداخت کرده است.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: ایجاد کارگاه تولیدی پوشاک آرتا و رستوران گردشگری هورامان با عتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال از جمله طرح های کارفرمائی و پشتیبان بود که در سال جاری پرداخت شد و البته برای بیش 20 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی نموده است.

 

وی همچنین از پرداخت وام برای ایجاد سردخانه با مشارکت مردمی در سال آینده خبر داد و گفت: این تسهیلات که با عتباری بالغ بر 3میلیارد و پانصد میلیون ریال می باشد در قالب شرکت تعاونی و دارای 1200 نفر عضو بوده که درآمد آن بین اعضا تقسیم میشود که درخواست آن در اسفند ماه 94 تحویل این صندوق شده که در مرحله تکمیل و تائید در مراتب بالاتر می باشد.

 

کهنه پوشی در پایان به پرداخت چندین طرح بزرگ کارفرمائی و پشتیبان در سال آینده خبرداد و گفت: از جمله ی این طرح ها ایجاد کارگاه درب و پنجره پی وی سی و کمپ و هتل گردشگری روستای سلین با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال که پرونده ی آنها در حال بررسی و تائید در استان و ستاد مرکز می باشد.