امدادرسانی هلال احمر به 5600 حادثه‌ دیده

حسن خدابنده‌لو  اظهار کرد: هلال احمر استان از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون در 47 حادثه شامل 9 مورد برف و کولاک، 26 مورد حادثه جاده‌ای، یک مورد حادثه کوهستانی و غیره شرکت داشته است.

به گفته وی، به بیش از 5 هزار و 500 نفر حادثه دیده در این حوادث امدادرسانی شده است که 31 نفر به مراکز درمانی منتقل و 10 نفر نیز در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

اسکان 930 مسافر در راه مانده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان همچنین از اسکان 930 نفر در مدت زمان یاد شده خبر داد و افزود: 140 هزار نفر مسافر به پست‌های مختلف هلال احمر مراجعه کرده‌اند.

به گفته خدابنده‌‌لو، 3 هزار و 390 مسافر از خیمه‌های نماز و 2 هزار و 900 نفر از خدمات ایستگاه سلامت شامل فشار خون و قند خون بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه 130 هزار بروشور و نقشه در بین مسافران نوروزی توزیع شده است، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 720 کودک از فضاهای دوستدار کودک استفاده کرده‌اند.

خدابنده‌لو با اشاره به فعالیت 14 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و 10 پایگاه پشتیبان مستقر در شعب تابعه جمعیت استان در ایام تعطیلات نوروزی امسال خاطرنشان کرد: سامانه ندای امداد 112 به صورت 24 ساعته پاسخگوی مردم استان بود و تمام توان خود را برای ارائه خدمات شایسته به حادثه دیدگان به کار بستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خاطرنشان کرد: تمامی پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر استان کردستان به آمبولانس، خودرو نجات و تجهیزات اولیه درمانی مجهز شده بود و بالگرد نیز به مدت یک هفته کامل در استان مستقر شد.

وی در پایان تصریح کرد: آمار مقایسه‌ای تعداد حوادث و امدادرسانی امسال نسبت به سال قبل به زودی برآورد و اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد گرفت.