شناسایی بیش از 7 هزار مددجوی بی‌سواد در کردستان

رضا طاهری صبح امروز در جمع مدیران کمیته امداد استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ایجاد بسترهای لازم به منظور باسواد کردن مددجویان جامانده از تحصیل از اولویت‌های مورد توجه کمیته امداد است که در این راستا طی سال‌های گذشته اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی از شناسایی 7 هزار و 149 نفر مددجوی بی‌سواد در رده سنی 10 تا 49 سال در استان خبر داد و افزود: در سال گذشته زمینه اشتغال به تحصیل 577 نفر از این مددجویان فراهم شد.

وی با بیان اینکه 320 نفر از این تعداد موفق به گذراندن دوره‌ها و اخذ مدرک قبولی شدند، خاطرنشان کرد: 106 دانشجوی مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان در قالب طرح امداد یاران افتخاری در راستای باسواد کردن این افراد مشارکت داشته‌اند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان در ادامه با اشاره به جامعه بیش از 50 هزار خانواری مددجویان زیر پوشش این نهاد گفت: تلاش در راستای توانمندسازی این خانواده‌ها از مهم‌ترین اهداف این نهاد است که در قالب‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی، اشتغال‌زایی، مسکن و غیره دنبال می‌شود.

به گفته طاهری، طی چندین سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان انجام شده و امسال نیز طرح شناسایی مددجویان واجد شرایط برای اشتغال‌زایی در استان اجرا می‌شود.

وی از اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: پیشگیری از اعتیاد به عنوان ریشه اصلی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه کار مهمی است که نیازمند عزم ملی و ورود و تلاش بخش‌های مختلف دارد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: بیش از 130 هزار نفر از جمعیت استان را مددجویان کمیته امداد تشکیل می‌دهند و با این نگرش که ریشه‌کنی اعتیاد نیازمند عزم ملی است، این نهاد مقدس برنامه‌های مختلفی را در راستای پیشگیری از اعتیاد در بین جامعه هدف خود اجرا می‌کند.

*ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به 6724 مددجو

طاهری به برخی از برنامه‌های این نهاد مقدس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 6 هزار و 724 مددجوی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی در سال گذشته در دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد شرکت کرده‌اند.

به گفته وی، این دوره‌های آموزشی متناسب با مددجویان تعریف و با حضور اساتید و کارشناسان صاحب نظر در شهرستان‌های مختلف استان اجرا شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه پاسخگویی به سئوالات دینی مددجویان از دیگر اولویت‌های امداد استان است، خاطرنشان کرد: این برنامه با عنوان طرح فلاح است که در قالب آن به شبهات دینی، سئوالات مختلف شرعی مددجویان با حضور علمای دینی و اساتید توانمند پاسخ داده شد.

طاهری خاطرنشان کرد: 7 هزار و 504 خواهر و یک‌هزار و 70 برادر مددجو در این کلاس‌ها و دوره‌ها شرکت کرده‌اند که 48 درصد از شرکت‌کنندگان جوانان بوده‌اند.

به گفته وی، پاسخگویی به شبهات دینی، تحکیم بنیان خانواده و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح در کمیته امداد بوده است.