سریال تکراری سرقت احشام در بیجار

این روزها جای خالی گرگهایی که به گله می زدنند توسط دزدان احشام پر شده است.

متاسفانه سرقت احشام در طی چندین سال گذشته به سریالی تلخ و تکراری برای روستائیان بیجاری تبدیل شده است که زندگی را به کام این زحمت کشان تلخ کرده است.

این روزها دزدان احشام  با کمین در اطراف روستاها شهر توپ آغاج و دامداریهای و ربودن اندک سرمایه دامداران و روستائیان بیجاری، خواب راحت را از چشمان آنها ربوده اند و موجب بوجود آوردن مشکلات عدیده ای برای این قشر زحمت کش شده اند.

شهر توپ آغاج یکی از شهرهای شهرستان بیجار است که بدون در نظر گرفتن هیچگونه زیر ساختی به شهر تبدیل شده است و همین امر موجب بروز مشکلاتی برای ساکنن این منطقه شده است.

داشتن یک پاسگاه مستقل در سطح شهر توپ آغاج یکی از درخواست های معقولانه ساکنان این منطقه است.

روستائیانی که با هزاران بدبختی و دریافت تسهیلات متعدد برای گذران امور خود به دامپروری روی می آورند به یک شبه تمامی دارائیهای آنها به سرقت می رود و کسی نیز جوابگوی مشکلات آنها نیست.

یکی از مالباختگان در گفت و گو با خبرنگار بام ایران ،اظهار داشت: چند مدتی است که سارقین خواب راحت را از چشمان ما ربوده اند و احشامی را دارائی ما در طی چندین سال زحمت فراوان است به تاراج بردند.

وی با بیان این سوال که سرقت احشام در روستاهای بیجار تا کی ادامه دارد،گفت: آیا سارقین مسلحی که طی دو سال قبل موجب ناامنی در منطقه شده بودند به سزای اعمال خود رسیدند یا که همین افراد هستند دوباره به کار خودشان ادامه می دهند؟

شهرستان بیجار به دلیل گستردگی مساحت دارای روستاهای پراکنده است که خود این امر تمهیدات خاصی برای آسایش روستانشینان می طلبد.

حجت الاسلام حکیمی فر امام جمعه توپ آغاج با اظهار نگرانی از سرقت های چند شب گذشته در این شهر بیان داشت:مسئولان امر باید بیشتر از این در تامین امنیت شهرهای جدید التاسیس و روستاهای اطراف آن تلاش نمایند.

وی افزود: احشام سرمایه چندین سال قشر زحمت کش روستائیان است و سزاوار نیست به دلیل نا امنی سارقان ثروت چندین ساله آنها را به سرقت ببرند.

امام جمعه توپ آغاج بیان داشت: سرقت های اخیر ضربات جبران ناپذیری به پیکره برخی خانواده های این شهر وارد نموده است و مسئولان امر باید جوابگوی این قضیه باشند.

حکیمی فر با تاکید تنها پاسگاه این منطقه پنج کیلومتر با این شهر فاصله دارد،بیان داشت: مردم روستا زمینی برای احداث ساختمان کلانتری به نیروی انتظامی اهدا نموده اند،اما نیروی انتظامی به علت نامناسب بودن زمین تا کنون آن را قبول نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد زیر ساخت های مهم یکی از شرایط تبدیل روستا به شهر است که متاسفانه شهر توپ آغاج از کمترین امکانات شهر نیز برخوردار نیست.