تیغ تیز تبر جلادان محیط زیست بر لبه درختان روستای «قراطوره» بیجار

درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه‌ای از تجلیات آفریدگار عالم است و نماد آبادانی وشاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت می‌باشد.

 

درخت مظهرحیات در طبیعت است که ما آن را با نگاه عامیانه بی‌جان می‌پنداریم،اما همین بی جان مظهر زیبایی است که توجه و اهمیت آن را با توجه به روایات و احادیث در دین مبین اسلام می توان پی برد.

 

بسیاری از پیامبران و امامان معصوم(ع) ما کشاورز و باغدار بودند و خود با دست خود به کاشت و برداشت درختان اقدام می‌کردند و به این وسیله در عمران و آبادانی زمینی که خداوند به آن امر فرموده، اهتمام می‌ورزیدند.

 

وجود درختان علاوه بر زیبایی نقش مهمی در جلوگیری فرسایش خاک کشاورزی و زمین در هنگام سیل دارد.

 

با این اوصاف در طی روزهای گذشته خبر ناگواری موجب آزرده شدن خاطر شهروندان بیجاری شد.

 

این بار تیغ تیز تبر جلادان محیط زیست بجان درختان بی زبان منطقه سر سبز روستای قراطوره افتاد و یکی از پس از دیگری نفس آنها را قطع می کرد.

 

قطع درختان روستای قراطوره توسط جلادان محیط زیست در روستای قراطوره بیجار

 

به گزارش بام ایران،روز 14 اردیبهشت 95 جمعی از دانش آموزان و کارکنان دبیرستان استاد نجات اللهی بیجار برای دیدن مناظر طبیعی به روستای قراطوره رفتند، که در حین بازدید ناگهان متوجه صدای مهیبی شدند. درختان چنار روستا زنده زنده به دست تبر جلادان محیط زیست کشته می شدند و تنه آنها توسط کامیونها بارگیری و به محل نامعلومی حمل می شد.

 

حضور دانش آموزان دبیرستان شهید نجات اللهی در روستای قرا طوره بیجار و مشاهده قطع درختان توسط جلادان محیط زیست

پخش این خبر در شبکه های اجتماعی ،موجی از ناراحتی شهروندان را در پی داشت و خواستار رسیدگی به این موضوع توسط دستگاه های مسئول هستند.

 

طبق تقویم رسمی ایران،هرساله روز 15 اسفند به نام روز درختکاری نامگذاری شده است و در این روز مردم بر اساس یک سنت دیرینه خود را ملزم به کاشت یک درخت می نمایند تا آیندگان از سایه و میوه آن استفاده نمایند.

 

اما با توجه به این رویداها و قطع درختان که منبع اکسیژن می باشند ،این را باید بگوییم که دیگران کاشتند و ما خوردیم ،اما ما قطع می کنیم تا آیندگان نخورند.

 

درختان نبض زمین هستند و مایه حیات انسان،حیوان و حتی بعضی از گیاهان زیزا درختان با جذب گازهای سمی از جمله دی اکسید کربن و تولید اکسیژن که یکی از اساسی ترین نیازهای حیات انسان و حیوان است.

 

چوب درختان در صنایع چوب بُری و تأمین بخش مهمی از وسایل مورد نیاز زندگی انسان نقش اساسی دارند و قطع کردن آنها توسط جلادان محیط زیست باید مورد توجه قرار بگیرد تا افرادی از این دست دیگر نتوانند دست به چنین اقدامی بزنند.

 

 فرهنگ‌سازی عمومی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی برای تحقق اهداف حفاظت، احیا و توسعه پایدار منابع طبیعی، یکی از راه های نهادینه کردن فرهنگ درختکاری است که از همان دوران طفولیت باید آن را به فرزندانمان آموزش دهیم.

 

بر اساس منابع موثق اداره اوقاف بیجار این امر را تایید کرده است و خبرنگار بام ایران در صدد است در گفتگو با مدیر اداره اوقاف و امور خیریه بیجار صحت و سقم این خبر را به اطلاع شهروندان برساند .

تیغ تیز لبه تبر جلادان محیط زیست بر جان درختان روستای قراطوره بیجار