نایسر نیازمند 100 کلاس درس است

به نقل از نوای آبیدر، در پی اعتراض روز شنبه اهالی منطقه منفصل شهری نایسر سنندج در خصوص مشکلات مدارس این ناحیه و کمبود فضای آموزش، ریشه مشکلات را از آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج جویا شدیم.

 

"ابراهیم سلیمانی" مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نوای آبیدر گفت: ناحیه منفصل شهری نایسر همواره با معضلات گوناگونی روبرو بوده که از مهمترین آنها در امر آموزش، کمبود فضای آموزشی و تراکم شدید جمعیت دانش آموزی است.

 

وی اظهار کرد: شهرک نایسر سنندج با 5 هزار دانش آموز، نیازمند 200 کلاس درس است که غلی‌رغم وجود 9 مدرسه و 100 کلاس درس، کماکان نیاز مبرم به کلاس درس در این منطقه شهری مشهود است.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج افزود: آموزش و پرورش به ناچار برای جبران خلاء موجود در سال‌های اخیر، مجبور به دو شیفته کردن مدارس شده تا بتواند تمامی جمعیت دانش آموزی این منطقه منفصل شهری را پوشش آموزشی دهد.

 

سلیمانی ادامه داد: با این وجود، در سالتحصیلی جدید آموزش و پرورش نیازمند 10 کلاس درس برای دانش آموزان این ناحیه است.

 

وی با اشاره به متوقف شدن طرح احداث مدرسه 12 کلاسه در نایسر، تصریح کرد: متاسفانه این طرح با مخالف شهرداری و به دلیل عبور جاده از وسط آن متوقف شده که می‌توانست بخشی از نیازهای آموزشی ما را مرتفع سازد.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با بیان اینکه جلسات مختلفی با مدیران مدارس، انجمن اولیاء و مربیان و اهالی محترم نایسر در خصوص ارایه راهکارهای پیشنهادی داشته‌ایم، گفت: آموزش و پرورش نایحه یک چندین راهکار از جمله تخلیه یک شیفت و تزریق کلاس‌های درس به مدرسه مذکور، آماده سازی فضای استیجاری در صورت تایید سازمان نوسازی مدارس و نهایتا انتقال دانش آموزان به فضای آموزشی داخل شهر سنندج به والدین و اهالی این منطقه داده که با مخالف آنان روبرو شده است.

 

سلیمانی با اشاره به فضای استیجاری حاج حسین علی زاده، افزود: این پاساژ که به همت این خیر در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته، متاسفانه به دلیل نداشتن کیفیت فضای آموزشی و نبود آب، برق و گاز قابل بهره‌برداری نیست.

 

وی همکاری مردم و والدین با آموزش و پرورش ناحیه یک در رفع معضل موجود را ضروری خواند و تاکید کرد: در هفته‌های آتی نیز رایزنی‌هایی یا مردم و مدیران خواهیم داشت که امید است به نتیجه‌ای که مردم منتظر آن هستند و رضایت آنان را پی دارد، برسیم.

 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج خاطرنشان کرد: متولی ساخت و ساز فضای آموزشی بر عهده اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس بوده و آموزش و پرورش هیچ نقشی در آن ندارد.