صادرات مرغ کردستان به 8 استان کشور‌

کریم ذوالفقاری، امروز(5 مرداد) در جلسه بررسی موانع و مشکلات خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: سه هزار و 200 میلیارد تومان از درآمد ناخالص استان کشاورزی است، 35 درصد مردم در روستاها زندگی می‌کنند و بخشی از مردم شهر هم درآمد اصلیشان کشاورزی است.

وی افزود: می‌توان با افزایش تولید در واحد سطح، تبدیل مزارع دیم استان به مزارع آبی و اصلاح الگوی کشت، کشاورزی استان را توسعه داد که این‌ها مستلزم وجود منابع مالی امکانات و همکاری سایر بخش‌ها با کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: تاکنون 130 هزار تن گندم در بیجار خریداری شده که با تلاش و زحمت شبانه روزی پرسنل اداره کل غله و تعاون روستائی از تشکیل صف‌های طولانی جلوگیری به عمل آمده و رانندگان بدون معطلی گندم کشاورزان را تحویل مراکز خرید می‌دهند.

ذوالفقاری افزود: دلیل اصلی رشد منفی جمعیت بیجار به دلیل کمبود آب است که مشکل اصلی عدم تخصیص آب از سدهای تلوار و چراغ ویسی بوده که یکی از خواسته‌های ما اتمام شبکه یک و دو سامانه اتقال آب سد سیاه زاغ است.

‌در ادامه فرماندار شهرستان بیجار نیز اظهار کرد: خرید گندم به طور میانگین روزی 5 هزار تن بوده که با توجه به بی سابقه بودن این مقدار خرید در روز، کشاورزان و رانندگان در کوتاه‌ترین زمان گندم خود را تحویل داده و کشاورزان و رانندگان از تحویل به موقع و بدون معطلی راضی باشند.

بیژن زندیه از ریسک تعاون روستایی به جهت دپوی گندم در فضای باز تشکر کرد و افزود: این کار باعث می‌شود که کشاورزان برای فروش گندم خود سرگردان نشوند.

وی خواستار خروج گندم مازاد بر مصرف استان به سایر استان‌ها شد.