71 کیلومتر راه در کردستان آسفالت می‌شود

شهرام ملکی صبح امروز در نشست بررسی مسایل و مشکلات راه و شهرسازی شهرستان‌های سقز و بانه در فرمانداری سقز، اظهار داشت: ارتقای آسفالت راه روستایی شهرستان‌های سقز و بانه، دوبانده کردن برخی مسیرهای شلوغ از جمله مسیر سقز بانه به جد در دستور کار است.

وی با بیان اینکه 34 درصد از 980 کیلومتر راه روستایی شهرستان سقز آسفالت است، اظهار داشت: این شهرستان کم برخوردارترین شهر استان از لحاظ برخورداری از راه آسفالت روستایی است.

ملکی بیان کرد: از سهم اعتبارات ملی و استانی و ظرفیت قانون بودجه و قیر یارانه‌ای وزارتخانه در سال‌های 94 و 95 به میزان 220 کیلومتر آسفالت راه در استان شروع شد که 60 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان فصل کاری 71 کیلومتر آن به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه مسیر تا پاین سال و ابتدای سال 96 اتمام خواهد شد.

وی با بیان اینکه، 43 درصد از 477 کیلومتر راه روستایی شهرستان بانه آسفالت است عنوان کرد: 60 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان تا پایان فصل کاری سال جاری آسفالت می‌شود و تعدادی مسیر برای واگذاری به پیمانکاران در هفته آینده به مناقصه گذاشته خواهد شد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه، شهریور ماه فصل طلایی برای مردم این دو شهرستان خواهد بود گفت: هشت کیلومتر جاده جایگزین مسیر سقز بانه و یک باند کنارگذر سقز و بوکان زیر بار ترافیک می رود و آسفالت 13 کیلومتر مسیر سقز مریوان در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

علی اکبر ورمقانی فرماندار سقز هم عنوان کرد: تا پایان فصل کاری سال جاری 70 کیلومتر راه روستایی در شهرستان آسفالت می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای آسفالت راه روستایی، ایمن سازی مسیرها، تسریع در اتمام کنارگذر از دغدغه های اصلی بوده است.