تنها ۶۳ مدرسه کامیاران از خدمات اینترنت بهره‌مند هستند

هادی اله‌ویسی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور مسئولان شهرستان در سالن فرمانداری کامیاران برگزار شد ضمن تاکید برلزوم فرهنگ‌سازی در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در جامعه اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده امیدواریم تا سال 96 موفق به ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در رده سنی 10 تا 49 سال باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان از سوی مقام معظم رهبری «استان فرهنگی» نامگذاری شده است گفت: آموزش سواد و سوادآموزی برای کردستان امری ضروری است و قطعا بی‌سوادی شایسته این استان نیست.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه شهرستان کامیاران در ریشه کن کردن بی‌سوادی در سطح استان پایین‌ترین رتبه را دارد تصریح کرد: متاسفانه کامیاران در بین 10 شهرستان استان در رابطه با ریشه‌کن کردن بی‌سوادی رتبه آخر را دارد.

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت‌های مردمی از این نهاد گفت: با توجه به گستردگی آموزش و پرورش در تمامی سطوح و اینکه این نهاد یک ارگان مردمی- دولتی است قطعا پیشبرد اهداف در تمامی سطوح نیازمند مشارکت جدی و فراگیر عموم مردم است.

الله‌ویسی به وجود 15 هزار و 900 دانش‌آموز در سطح 193 آموزشگاه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از مدارس و آموزشگاه‌های این شهرستان هنوز هوشمندسازی نشده و برخی نیز فاقد کامپیوتر هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از مجموع مدارس این شهرستان تنها 63 مدرسه از خدمات اینترنت بهره‌مند هستند، اظهار کرد: مدارس روستایی این شهرستان نیازمند پوشش و تامین پهنای باند مورد نیاز برای اتصال به اینترنت بوده و در راستای رفع این مشکل به همکاری اداره مخابرات نیاز داریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه امسال بیش از 19 مدرسه از مقاوم‌سازی شدند، گفت: با توجه به گذشت زمان و افزایش فرسودگی مدارس، در حال حاضر بالغ بر 23 مدرسه روستایی و 22 مدرسه شهری این شهرستان نیازمند مقاوم سازی بوده و 23 مدرسه دیگر نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش شهرستان کامیاران گفت: در حال حاضر 9 پروژه نیمه تمام در سطح شهرستان وجود دارد که با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای برای اتمام آنها نیازمند اعتبار و حمایت مالی هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کامیاران خاطرنشان کرد: پروژه آموزشگاه «آسنگران» با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد و آموزشگاه شبانه‌روزی روستای «کاشتر» از جمله پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان است که به حمایت مالی و تامین اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات و سرانه آموزش و پرورش شهرستان کامیاران در حد برطرف کردن مشکلات تجهیزاتی مدارس نیست گفت: امروزه سیاست‌های آموزش و پرورش به سمت توسعه و گسترش رشته‌های کاربردی و اشتغالزا بوده به همین دلیل راه‌اندازی ساختمان ویژه هنرستان در این شهرستان از نیازهای اولویت‌دار است.