آب شهرستان هرسین غیر قابل شرب اعلام شد

در روزهای گذشته مردم شهرستان هرسین در تماس های مختلفی با تحریریه شبکه اطلاع رسانی مرصاد، از تداوم بحران آب در این شهرستان خبر دادند.

 

بر اساس وظیفه ذاتی خود که همان پیگیری مطالبات مردم از مسئولین است، با انتشار گزارش هایی وضعیت اسفناک آب در این شهرستان این وضعیت را اطلاع رسانی کرد

 

با این وجود مسئولین شهرستان هرسین با نگاهی سیاست زده اصل موضوع را منکر شدند در اظهار نظرهایی ضد و نقیض نه تنها موضوع را تایید نکردند، بلکه با متهم کردن رسانه ها سعی در شانه خالی کردن از مسئولیت بودند.

 

فرماندار شهرستان هرسین در این خصوص گفته بود: متأسفانه موضوع آبرسانی توسط سایت های مخالف دولت به گونه دیگری انعکاس داده شد که با تزریق نا امیدی و بدبینی و انتشار تصویری که شهروندی مشغول برداشت آب از چشمه ای بود، سعی در بحرانی جلوه دادن اوضاع شهرستان را داشتند، غافل از اینکه چشمه مذکور در محل سراب هرسین که تأمین کننده آب اصلی شهر است قرار دارد.

 

این در حالی است که تصاویری که در شبکه اطلاع رسانی مرصاد از برداشت آب از چشمه ها منتشر شده بود، توسط خود مردم هرسین برای تحریریه مرصاد ارسال شده بود.

 

(تصاویری که مردم هرسین برای مرصاد فرستادند)

 

 

با این وجود چند روز پس از انتشار گزارش مرصاد در خصوص وضعیت نگران کننده آب در هرسین،  دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آب شهرستان هرسین را غیر قابل شرب اعلام کرد.

 

وی از مردم هرسین خواسته است تا اطلاع بعدی از آب شهری برای مصارف بهداشتی و شست و شو استفاده نمایند ولی از نوشیدن آن خودداری کنند.

 

دکتر شکیبا گفت: مردم هرسین فعلا از آبی که توسط تانکرهای آبفا توزیع می شود یا آب بطری(آب معدنی) برای نوشیدن استفاده کنند.

 

این اقدام علوم پزشکی استان کرمانشاه یعنی اطلاع رسانی در خصوص آلودگی آب هرسین قابل تقدیر است زیرا بهداشت و سلامت مردم موضوعی نیست که بتوان آن را وارد سیاست زدگی برخی از مدیران کرد.