حفر تونل به امید یافتن اشیای عتیقه سه نفر را در سرپل ذهاب به کام مرگ کشاند

محمد مردانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ زمان وقوع این حادثه را ساعت 17 روز جاری اعلام کرد و افزود: این حادثه به علت حفاری غیرمجاز تعدادی برای یافتن اشیای قیمتی و آثار باستانی در منطقه قلعه گبری سرپل ذهاب اتفاق افتاد که طولانی بودن مسیر تونل و کمبود اکسیژن باعث خفگی سه نفر شد.

وی اظهار داشت: این افراد با هدف دستیابی به اشیای قیمتی و آثار باستانی در منطقه قلعه گبری سرپل ذهاب از داخل منزل مسکونی اقدام به حفر تونل کرده بودند که کمبود اکسیژن باعث خفگی آنها شد.

وی بیان کرد: در تماس تلفنی فرماندار سرپل ذهاب با جمعیت هلال احمر و اعلام خبر گیر افتادن چهار نفر در یک تونل حفاری شده؛ بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شده و اقدامات اولیه را برای نجات افراد انجام دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر سرپل ذهاب اضافه کرد: با کمک نیروهای امدای یک نفر از افراد حادثه دیده بصورت بیهوش از تونل خارج شد که با انجام اقدامات درمانی از مرگ حتمی نجات یافت.

وی با بیان اینکه تلاش برای خارج کردن اجساد از تونل به علت طول بسیار زیاد آن زمان بر است افزود: خارج کردن اجساد بوسیله یک دستگاه بیل مکانیکی توسط نیروهای شهرداری سرپل ذهاب در دست اقدام است.

سرپل ذهاب با داشتن قدمتی بیش از دو هزار و 800 سال قبل از میلاد مسیح؛ سابقه سکونت در آن به دوران نوسنگی باز می گردد و این قدمت براساس مطالعه آثار باستانی و کتیبه های موجود از قبیل کتیبه و سنگ نوشته آنوبانی نی پادشاه لولوبی ها که بر سینه رشته کوه زاگرس و دکان داوود، طاق گرا و ده ها اثر باستانی و تاریخی دیگر حک شده به راحتی قابل استخراج و مشاهده است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه واقع شده و بیش از 85 هزار نفر جمعیت دارد.