صدور بیش از ۷۹ هزار جلد سند روستایی در استان کرمانشاه

جعفر نصوری معاون عمران روستایی بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، از صدور 79 هزار و 887 جلد سند برای واحدهای روستایی استان کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مجموعأ 127 هزار و 303 واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد.

وی ابراز کرد: صدور سند روستایی از فعالیت های مهم توسعه ای بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی در سطح روستاها به شمار می رود که در توسعه کالبد روستایی نیز تأثیرگذار است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 417 هزار سند نیز برای شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان نیز صادر شده است.

نصوری در ادامه به اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار اشاره کرد و گفت: این طرح در 36 درصد از روستاهای استان به اجرا درآمد و در تمام روستاها نیز تهیه طرح صورت گرفته است.

به گفته این مقام مسئول، تهیه طرح هادی با هدف هدایت ساخت و سازهای روستایی و نوسازی واحدهای قدیمی و همچنین بهسازی شبکه معابر روستایی است.

وی، توجه به کاربری مورد نیاز اراضی و همچنین مشخص شدن وضعیت مالکیت در روستاها را از دیگر اهداف اجرای طرح هادی عنوان کرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه تا پایان سال گذشته جزو استان های برتر در زمینه اجرای طرح هادی بود.