قاتلان حضرت علی(ع) اشقی الناس بودند

ماموستا ملا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفتگو با مرصاد، با تسلیت ایام سوگواری امیرمومنان حضرت علی (ع)، شهادت آن حضرت را ثلمه به اسلام دانست و بیان داشت:  عظمت حضرت را عده ای مسلمان نمای کج اندیش برنتافتند و حسد و کینه را در هم آمیختند و در کبر و غرور گداختند و برآن حضرت تیغ شمشیر تحجر و ترور کشیدند و هم قدم شیطان شدند و بر فرق مبارک حضرت امیر فرود آوردند تا ضربه ی مهلکی براسلام وارد کنند.

 

وی در ادامه افزود: جایگاه وجود مبارک امیرالمومنین حضرت علی (ع) در ساختار اسلام و حکومت اسلامی در عصر سعادت نبوی آنچنان رفیع و والاست که در همه اعصار و قرون محققان و متفکران و اندیشمندان می توانند با تبیین شخصیت آن بزرگوار، الگویی بی بدیل از مسلمانی واقعی، مومن، شجاع، عادل، صبور، صریح، عالم را برای ملت عصر خود ارائه دهند.

 

ماموستا محمدی با بیان این نکته که قاتلان حضرت امیر(ع) اشقی الناس بودند، افزود: آنان که دست به این اقدام شوم زدند پست ترین انسانهای تاریخ شدند و وارثان آنان پرچمداران کفر و نکبت و الحاد تا به امروز شدند. بذر نفاق کاشتند و دست به کشتار بیرحمانه زدند؛ همان هایی که امروز به نام اسلام شمشیر کفر بر فرق اسلام می کوبند.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پایان تصریح کرد: اهل سنت، علی مرتضی، پسر عم رسول، همسر زهرای بتول، پدر حسنین، فاتح قلعه خیبر، جان فدای نبی در بستر، اسوه عدالت در حکومت، نمونه وحدت در اندیشه و امیر امت را همچون جان دوست می دارند و در ایمان و عقیده به حب علی(ع) مفتخرند و درعمل و رفتار به پیروی راستینش ملتزم هستند.