وعده بخشداری برای ساماندهی پروژه آبرسانی به روستاهای بخش قلعه شاهین

به نقل از بازی دراز، متأسفانه دیر زمانی است که تعدادی از اهالی روستاهای اطراف سراب قلعه شاهین اقدام به شنا دراین سراب می نمایند که این مهم سبب بروز نگرانیهای بسیاری در جهت بهداشت آب این سراب شده است.

 

سراب قلعه شاهین ، آب شرب 12 روستای این بخش را تأمین می کند و به همین منظور فنس کشی و ساماندهی سراب قلعه شاهین از سوی مسئولین ذیربط صورت پذیرفته است ، اما باز شاهد استفاده برخی از افراد جهت شنا در این سراب هستیم.

 

فرهنگ و توجه به موقعیت آبرسانی سراب قلعه شاهین برای 12 روستای بخش قلعه شاهین ، آن را نسبت به سایر سرابهای شهرستان منحصر به فرد نموده است لذا این سراب ، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

 

در ادامه به سراغ بخشدار قلعه شاهین رفته تا از اقدامات این بخشداری در جهت رفع این مشکل باخبر شویم:

 

محمد شریفی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در سنوات گذشته فنس کشی و دیوار کشی سراب قلعه شاهین صورت پذیرفته است چرا که اهمیت این سراب در جهت آبرسانی به روستاهای اطراف بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

وی با اشاره به اینکه سراب قلعه شاهین آب شرب 12 روستا را تأمین می کند ، اذعان کرد: بلافاصله پس از اطلاع از اینکه تعدادی از افراد مخفیانه و در ساعاتی از روز اقدام به شنا در آب سراب می نمایند ، جلسه ای با حضور نیروی انتظامی ، دهیار سراب قلعه شاهین ، پاسگاه منطقه قلعه شاهین ، مرکز بهداشت و درمان و آبفای روستایی ترتیب داده شد.

 

شریفی درادامه افزود: در این راستا تصمیم بر آن شد که سراب قلعه شاهین بصورت محسوس و نامحسوس رصد شود تا بلافاصله با متخلفین برخورد صورت پذیرد.

 

وی همچنین تصریح کرد: آب سراب قلعه شاهین عاری از هرگونه مشکل بهداشتی است و نگرانی در جهت استفاده آن برای خانوارهای 12 روستا مذکور وجود ندارد.

 

شریفی خاطر نشان شد: پیگیریهای لازم نیز در جهت ساماندهی و انجام امورات عمرانی سراب قلعه شاهین صورت پذیرفته ، پیمانکار پروژه مشخص و اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال برای آن تعیین شده است که در آینده ای نزدیک اقدامات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

بخشدار قلعه شاهین با اشاره به قطعی آب روستای گلین ، اظهار داشت: آب روستای سرباغ گلین به خاطر موقعیت چشمه این روستا با قطعی روبرو است که به دلیل مسافت انتقال آب می باشد چرا که طی سه مرحله ، آب به روستای سرباغ گلین انتقال می یابد.

 

شریفی درادامه اذعان کرد: جهت حل معضل قطعی آب روستای سرباغ گلین ، مجوزهای لازم از امور آب اخذ و پیمانکار تعیین شده است لذا پس از اتمام عملیات اجرایی چاه روستای امامیه ، عملیات عملیات احداث خطهای انتقال آب از چشمه به روستای سرباغ  گلین با لحاظ 2 میلیارد ریال اعتبار ، در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

  

گفتنی است بخش قلعه شاهین دارای 32 روستا با 27 دهیار فعال می باشد.

 

سرپل زهاب در غرب استان کرمانشاه دارای جمعیتی بالغ بر 90 هزارنفر و 48 کیلومتر مرز مشترک باکشور عراق می باشد.