"داریان" سدی که سال گذشته با حضور نماینده دولت آبگیری شده بود

به نقل از مرصاد، افتتاح سد داریان یکی از طرح هایی است که از سوی مسئولان به عنوان مواردی اعلام شده است که در سفر رئیس جمهور افتتاح می شود. اما نگاهی به سوابق این طرح نشان می دهد که مدت هاست که داریان آبگیری شده و حتی آب آن سر ریز شده است.

 

این سد یکی از طرح های مهمی است که کار احداث آن در سال 1388 و در زمان دولت های نهم و دهم شروع شد. داریان که کارفرمای آن شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران است امکان ذخیره ی نزدیک به 338 میلیون متر مکعب آب را دارد.

 

آذرماه سال گذشته بود که سد داریان به صورت رسمی و با حضور نماینده دولت(فرماندار) و دیگر مسئولین دولتی آبگیری شد و طولی هم نکشید که آب پشت سد بالا آمد.

 

 

(حضور فرماندار-نماینده دولت- در مراسم آبگیری سد داریان در آذر ماه سال گذشته)

 

 

اردیبهشت ماه امسال بود که معاون اول رئیس جمهور از این سد بازدید کرد. پس از مدتی از حضور جهانگیری آب پشت سد تکمیل شد و سد سر ریز کرد.

 

سد داریان در حالی به عنوان یکی از طرح هایی محسوب شده  که در سفر حسن روحانی به کرمانشاه افتتاح می شود که سال گذشته آبگیری رسمی آن آغاز شده است.  حتی در ماه های گذشته هم با پر شدن آب پشت سد، آب از داریان سر ریز شد.

 

 

طبق نظر کارشناسان طرح های اصلی و کارآمد در کرمانشاه راه آهن، منطقه آزاد قصرشیرین و منطقه آزاد اورامانات است.

 

اینکه سدی که سال گذشته آبگیری شده  بخواهد به عنوان یک پروژه افتتاحی توسط رئیس جمهور  تلقی شود و در عین حال اقدامات مهمی مانند منطقه آزاد و راه آهن از دستور کار خارج گردد، نگاه مثبتی از سوی کارشناسان قلمداد نمی شود.

 

نمایندگان استان کرمانشاه در نامه ای خواهان این مسئله شده بودند که توجه دولت در سفر به کرمانشاه به راه آهن، منطقه آزاد قصرشیرین و منطقه آزاد اورامانات اما دولت تاکنون به آن بی توجه بوده است.