از توسعه طرحهای شهرستان تا اجرایی شدن طرح منطقه آزاد قصرشیرین

به نقل از بازی دراز، بی شک یکی از مهمترین اتفاقاتی که در روند پیشرفت هر شهر و استانی تأثیر بسزایی دارد ، حضور مسئولین عالیرتبه دولت در آن شهرهاست و در این راستا مطالبات مردم می تواند به عنوان کانال حل مشکلات ، مسیر را جهت توسعه و پیشرفت هر منطقه ای هموار سازد.

 

برای آگاه شدن از این مطالبات به میان مردم رفته و خواسته های آنان را از هیأت دولت جویا شدیم:

امیری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از جمله مطالبات مردم شهرستان سرپل زهاب ایجاد طرحهای عمرانی در سطح شهرستان و اعطای تسهیلات ویژه برای احداث کارگاههای تولیدی در جهت رفع معضل بیکاری است.

 

رضایی توسعه فاز دوم بیمارستان شهدای شهرستان سرپل زهاب یک نیاز مبرم و حیاتی حواند و اظهار داشت: با توسعه فاز دوم بیمارستان شهدای این شهرستان ، بسیاری از مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان حل خواهد شد.

 

عزیزی یکی از کشاورزان منطقه خواستار افزایش سهم بخش کشاورزی شهرستان از محل اختصاص سامانه طرح گرمسیری با هدف افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شد.

 

در این بسیاری از جوانان بیکار شهرستان نیز که عمدتاً دارای تحصیلات کارشناسی هستند اذعان داشتند: توسعه و بهسازی راههای مرزی و ساماندهی مرز از جمله مهمتری مطالبه جوانان بیکار می باشد که امید داریم در سفر کاروان هیأت دولت  به استان کرمانشاه مطرح و گره از معضل بیکاری جوانان منطقه باز شود.

در کنار این همه مردم شهرستان سرپل زهاب حمایت خود را برای ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ، در قالب کمپین اعلام داشتند چرا که اجرایی شدن طرح منطقه آزاد قصرشیرین دروازه های تجاری جدیدی را به روی کشور باز خواهد کرد و از آنجاییکه مرزهای قصرشیرین شاهراه ترانزیت کالا و سوخت کشورهای غرب ایران به ویژه کشورعراق به آبهای آزاد و برعکس است ، این منطقه مورد توجه تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت و یقیناً این مهم استان کرمانشاه را به قطب تجارت کشور تبدیل خواهد کرد.

 

شهرستان سرپل زهاب درغرب استان کرمانشاه دارای جمعیتی بالغ بر 90 هزار نفر جمعیت و 48 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق می باشد.