باند سارقان کیف‌قاپ در کرمانشاه منهدم شد

سرهنگ محمدرضا امیری اظهار داشت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر وقوع چندین پرونده سرقت تلفن همراه در سطح شهر کرمانشاه، روند تحقیقات در راستای نحوه سرقت‌ها از اشخاص شاکی آغاز شد که در این راستا مال باختگان، سرقت توسط دو نفر موتور سوار که پلاک آن مخدوش بوده را عنوان کردند.

وی افزود: تیم تحقیقات تخصصی در راستای دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها طی اقدامات اطلاعاتی شبانه‌روزی در نهایت یکی از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی و پس از شناسایی منزل و مخفیگاه متهم، طی یک عملیات منسجم و ضربتی وی را دستگیر کردند.

امیری عنوان کرد: در انجام تحقیقات فنی و علمی، متهم به ارتکاب سرقت‌های قاپ‌زنی‌ با همدستی سه نفر دیگر به هویت‌های معلوم اعتراف کرد.

وی گفت: با استعلام از سوابق کیفری همدستان متهم مشخص شد که این سه نفر به اتهام دیگری در زندان هستند که طی هماهنگی‌های لازم، متهمان از زندان به پلیس آگاهی منتقل شدند و در بازجویی‌های فنی به ارتکاب 54 فقره قاپ‌زنی در سطح شهرستان کرمانشاه اعتراف کردند.

امیری از شناسایی مال باختگان خبر داد و گفت: متهمان پس از انجام تحقیقات به همراه پرونده به دادسرا اعزام و با صدور قرار مناسب روانه زندان مرکزی کرمانشاه شدند.

وی با اشاره به شیوه و شگرد این افراد در سرقت‌های انجام شده عنوان کرد: سارقان با تشکیل گروه دو یا سه نفره با یک دستگاه موتورسیکلت پس از شناسایی سوژه‌های مورد نظر اقدام به سرقت اموال از جمله تلفن همراه و کیف دستی می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه بیکاری، فقر، اعتیاد سارقان به مواد مخدر، امرار معاش جهت تهیه مواد مخدر و عدم توجه مال باختگان به هشدارهای پلیسی را علل و انگیزه این سرقت‌ها برشمرد.