دستگیری مظنونان آتش سوزی در جنگل های گیلانغرب

سرهنگ "محسن ویسی" اظهار داشت: در پی آتش سوزی وسیع در جنگل های میاندار و دهستان چله گیلانغرب، مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان، شناسایی مظنونان احتمالی وقوع حریق را در دستور کار قرار دادند.

 

وی افزود: با انجام کارهای اطلاعاتی مشخص شد اهالی یکی از روستاهای اطراف اقدام به تهیه ذغال کرده اند و احتمالا این افراد عامل ایجاد آتش سوزی باشند.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: در همین راستا پس از شناسایی محل کوره ها و انبارهای ذغال، با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان گیلانغرب با همکاری و پشتیبانی نیروهای یگان امداد و کلانتری مرکزی، طی یک عملیات ضربتی مظنونان آتش سوزی را دستگیر کردند.

 

سرهنگ ویسی با بیان اینکه در این عملیات شش انبار و هشت گونی ذغال به وزن تقریبی 300 کیلوگرم کشف شده است، تصریح کرد: یک خودوری پیکان و یک دستگاه نیسان توقیف و سه نفر مظنون نیز در این زمینه دستگیر شدند.

 

وی گفت: این آتش سوزی که بامداد روز پنجشنبه آغاز شده بود، با کمک نیروهای امدادی و انتظامی ساعت هشت صبح روز جمعه مهار گردید، اما پس از ساعاتی بر اثر وزش باد مجدداً شعله ور شد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: تاکنون چند صد هکتار از پوشش جنگلی کمیاب این منطقه در آتش طمع تعدادی سودجو، خاکستر شده و صعب العبور بودن مسیر، مهار آتش را با مشکل جدی مواجه کرده است.