شرایط خروج بدون وثیقه دانشجویان مشمول در پیاده‌روی اربعین

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با همکاری سازمان نظام وظیفه، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای سفر پیاده‌روی اربعین 95 دانشجویان مشمول اقداماتی انجام داده است.

 

عباس اخلاقی گفت: براساس توافق صورت گرفته با سازمان نظام وظیفه، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای سفر پیاده‌روی اربعین، دانشجویان مشمول از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه یا استان براساس نمودار توجیهی، دریافت، تکمیل فرم تعهدنامه و ثبت در دفاتر اسناد رسمی می‌توانند نسبت به اخذ مجوز خروج اقدام کنند.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه ادامه داد: کسانی که به‌عنوان ضامن، در دفتر اسناد رسمی ضمانت دانشجویان را انجام می‌دهند نمی‌توانند تا بعد از بازگشت دانشجو از کشور خارج شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان پس از بازگشت از سفر کربلا باید حتما از طریق بسیج دانشجویی نسبت به ثبت ورود خود در سیستم نظام وظیفه اقدام کنند در غیر این صورت تا زمانی که ورود خود را ثبت نکرده باشند؛ ممنوع‌الخروج هستند.

به گفته اخلاقی دانشجویانی که بر این اساس مجوز خروج دریافت می‌کنند، در صورتی که به سفر اعزام نشوند باید مراتب را از طریق بسیج دانشجویی به نظام وظیفه اعلام کنند، در غیر این‌صورت تا یک‌سال ممنوع‌الخروج هستند.