نابودی هسته‌های داعش با اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی بالا

امیر احمدرضا پوردستان در مراسم آماده‌به‌کاری بالگردهای زمین‌گیر شده هوانیروز کرمانشاه که امروز برگزار شد اظهار داشت: در رزمایشی که توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برگزار شد، شبکه‌های خارجی پس از پخش گزارش آن و مشاهده گستردگی این رزمایش به بی‌نتیجه بودن تحریمها اذعان می‌کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه هوانیروز از حالت سنتی خود خارج شده است بیان کرد: امروز هوانیروز در مرزهای دانش حرکت می‌کند و کارهای مناسبی همچون شبیه‌سازهای پروازی در این نیرو برای افزایش قدرت رزمی و توانایی دفاعی به‌کار گرفته شده است.

پوردستان حفظ و ارتقا رزمی را یکی از وظایف نیروهای مسلح دانست و خاطرنشان کرد: با شکل جدیدی از تهدیدها همچون فضای ناهمطراز که یک کشور قدرتمند در موضوع نظامی با کشور ضعیفتر به جنگ بر می‌خیزد همچون جنگ افغانستان و جنگهای نیابتی همچون درگیری‌های سوریه مواجه هستیم.

وی با اشاره به سخنان امیرالمومنین(ع) در جنگ صفین بیان کرد: حضرت امیر(ع) در بحبوحه این جنگ برای حفظ شادابی لشکریان سخنرانی می‌کرد و این حضرت می‌فرمود که جنگ یک گزند بازدارنده تلخ است که چه بخواهیم و نخواهیم به سراغ شما می‌آید و اگر ملتی خود را برای جنگ آماده کند و از ناگواری‌ها نهراسد پیروز است.

وی با بیان اینکه کسی که دنبال صلح است باید خود را برای جنگ آماده کند، تصریح کرد: سدهای محکم دفاعی، فرودگاه‌های کمکی، پدهای پروازی، مسیرهای پشتیبانی و انتقال مهمات، مواضع سخت و محکم را باید در زمان صلح ساخت زیرا در بحبوحه جنگ و درگیری فرصت برای ارتقا توان دفاعی کم است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای مقابله با هر شکلی از تهدیدها خبرداد و بیان کرد: نیروهای مسلح متناسب با هر نوع تهدید همچون فضای ناهمطراز که منظور آمریکاست و تهدید گروهکهای تروریستی خود را آماده کرده است.

پوردستان با بیان اینکه سال 93 تمرین خوبی برای نیروهای مسلح ایران اسلامی بود اظهار کرد: در این سال گروه تروریستی داعش از شمال به مرکز عراق پیشروی کرد که در این میان نگرانی‌هایی برای مرزنشینان ایجاد شد ولی با ورود مجموعه نیروی زمینی ارتش و ارائه قابلیتها نگرانی برطرف شد.

وی آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را سبب ترس داعش و قوت قلب اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق دانست و عنوان کرد: خلبانهای هوانیروز با مجوز ستاد کل و هماهنگی دولت عراق خط قرمز 40کیلومتری از مرز ایران را برای مقابله با تهدیدات شناسایی کردند و حتی آمادگی پرواز در شب را داشتند.

وی با بیان اینکه بخشی از داعش به افغانستان رفته و با گروهی از طالبان بیعت کرده است، بیان کرد: این گروه تروریستی علاقه‌مند به نزدیک شدن به مرزهای ما و آمریکا نیز خواهان درگیری در مرزهای ایران است و کشورهای مرتجع منطقه پاداشهای سنگینی به تروریستهایی که به مرزهای ایران برسند می‌دهند.

وی راهبرد نیروهای مسلح را انهدام تهدیدات پیش از نزدیکی به مرزهای ایران اسلامی بیان کرد و افزود:‌ نیروهای مسلح برای اجرای این راهبرد اشراف اطلاعاتی و توان عملیاتی بالا را در اختیار دارند که نابودی هسته‌های داعش پس از شکل‌گیری و پیش از حرکت به سمت مرزها در این راستا انجام می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توان عملیاتی بالای هوانیروز گفت: هلی‌برن نیروها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حضور تیمهای آتش پیش از نزدیک شدن تیمهای انتحاری گروهکها به مرز در توان عملیاتی هوانیروز به‌واسطه رزمایشها و صحنه‌های عملیاتی وجود دارد.

پوردستان با اشاره به وجود تحریمها اقتصادی که در زمان ریاست‌جمهوری اوباما افزایش یافت بیان کرد: تحریمها با وجود مشکلات، برکاتی همچون خودکفایی را در پی داشت که نمایش این خودکفایی در رزمایشها به منصه ظهور رسید و شبکه‌های تلویزیونی غربی به بی‌نتیجه بودن تحریمها اذعان داشتند.

وی با بیان اینکه پایگاه هوانیروز کرمانشاه از قرارگاههای ارتش و سپاه پشتیبانی می‌کند گفت: جوان مومن و انقلابی ایران در این پایگاه با پشتکار خلا مالی و تحریمها را پشت سر گذاشت و بالگردهایی که حتی از دوره طاغوت زمین‌گیر شده بودند را فعال کردند.