تمام تلاش دشمن برای چیره شدن بر ایمان مردم است

سعید جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: یکی از تعابیری که با پیروزی انقلاب اسلامی پدیدار شد "جمهوری اسلامی" است.

وی ادامه داد: هنر امام این بود که با الهام از آموزه های دینی دو مفهومی را که سالها و بلکه قرنها مهجور مانده بودند را در عرصه جامعه و سیاست وارد و بین آنها ارتباط برقرار کند‌.

وی گفت:دنیا هم دیده است که این اتفاق توانسته چه اثراتی داشته باشد و ثمره تلفیق دین باوری و مردم باوری را بروز و نمود بدهد.

جلیلی افزود: این الگو هم برای ایستادن هم برای پیشرفت کردن و هم برای تکثیر شدن حرف داشت و این هنر امام بود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت:تمام تلاش دشمن امروز برای از بین بردن این قدرت جمهوری اسلامی که مبتنی بر ایمان و باور مردم است تمرکز پیدا کرده و در این مسیر از همه اهرم های خود استفاده می کند. دشمن می خواهد ملتی را که نمی ترسد بترساند و متاسفانه گاهی در پیشبرد اهداف خود قدمهایی هم بردارد.

وی افزود: علاوه بر ایجاد ترس، دشمن برای چیره شدن بر ایمان مردم به دنبال ایجاد تردید است. تردید دومین اهرم دشمت برای خالی کردن مردم از باور به توانمندی های خویش است. و در برابر این تردید باید امید را حفظ کرد. امید یعنی باور به توانمندی ها. ما باید به قدرتی تکیه کنیم که تحولات بیرونی قادر به تغییر ساختار محاسبات ما نباشد.

جلیلی گفت: از برکات اتکا به قدرت و توانمندی داخلی همین است که با تکیه بر آن می توان به آینده ای امید داشت که متکی به تحولات خارجی نباشد. به عبارت بهتر هرچه دشمن بتواند نقطه اتکای مردم را از خودباوری داخلی به قدرتهای خارجی معطوف کند به همان اندازه در پیشبرد اهداف خود و تضعیف نیروی مردم موفق بوده است.

وی افزود: ماباید بتوانیم قدرت خود را پیدا کنیم. کسانی که گمان می کنند می توانند با تکیه بر قدرت خارجی به جایی برسند و قدرت داخلی و نیروهای داخلی را قبول ندارند درگیر سرابی بیش نیستند.