انهدام
باند زورگیری با‌ عنوان مامور ناجا در کرمانشاه

به نقل از پایگاه پلیس، سردار منوچهر امان‌اللهی اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس آگاهی مبنی بر ضبط 20 دستگاه گوشی تلفن همراه توسط عوامل انتظامی به‌عنوان کالای قاچاق و ضرب و شتم وی، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: طبق اظهارات مالباخته، چهار سرنشین خودروی سمند با عنوان مأمور نیروی انتظامی، خودروی وی را متوقف کرده و 20 دستگاه گوشی تلفن همراه را که بیش از 250 میلیون ریال ارزش داشته است، به جرم حمل کالای قاچاق ضبط می‌کنند، اما مالباخته پس از نشان دادن مدارک گمرکی، مورد ضرب و شتم این افراد قرار می‌گیرد.

 

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه سارقان دارای بی‌سیم، شوکر، اسپری دفاع شخصی و دو رشته دستبند بوده‌اند، ادامه داد: مالباخته پس از فرار از دست سارقان مأمورنما به پلیس آگاهی مراجعه کرده و تشکیل پرونده می‌دهد.

 

وی گفت: پس از بررسی صحنه جرم و اقدامات اطلاعاتی، تعداد دو دستگاه گوشی مسروقه در یکی از پاساژهای معروف فروش تلفن همراه در شهر کرمانشاه شناسایی و فرد مالخر نیز دستگیر می‌شود.

 

امان‌اللهی تصریح کرد: براساس اعترافات متهم، گوشی‌های مسروقه از چهار نفر به هویت‌های معلوم خریداری شده بود، لذا پس از اخذ مجوز قضائی طی یک عملیات ضربتی نسبت به دستگیری متهمان اقدام شد و سارقان پس از مقاومت بسیار در نهایت تسلیم پلیس شدند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دو رشته دستبند، دو عدد شوکر برقی و یک عدد اسپری گاز اشک‌آور از متهمان کشف و ضبط شد و دستگیرشدگان به پلیس آگاهی منتقل شدند که در بازجویی‌های صورت گرفته به جرم خود مبنی بر زورگیری و سرقت اموال مردم با عنوان مأمور نیروی انتظامی به سرکردگی فردی دیگر توسط اقلام فوق اعتراف کردند.

 

وی با بیان اینکه سرکرده باند نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شده است، افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارقان مأمورنما، 20 دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه نیز کشف و یک دستگاه خودروی سمند نیز توقیف شد.

 

امان‌اللهی متذکر شد: تمامی پرسنل نیروی انتظامی دارای کارت شناسایی هستند و شهروندان نباید به افرادی که صرفاً لباس پلیس و یا اقلام دفاع شخصی دارند، اعتماد کنند.