برگزاری نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی کرمانشاه

مجتبی نیک‌کردار امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: دانشکده معماری دانشگاه رازی به‌دلیل فضای کافی و مجموعه کامل کتاب‌خانه برای برگزاری نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمانشاه مناسب است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمانشاه در دانشگاه را اقدامی ماندگار عنوان کرد و ادامه داد: برای هر کدام از سخنرانان 15 دقیقه در نظر گرفته شده است که همراه با پرسش و پاسخ یک‌ساعت زمان برای این بخش لازم است.

این مسؤول این رویداد را بسیار مهم و علمی توصیف کرد و متذکر شد: در برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمانشاه از مسؤولان ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حضور در مراسم دعوت می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی همچون ادارات‌کل راه و شهرسازی استان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمانشاه حمایت کنند.

 

نماینده اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: برای برگزاری نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمانشاه یک‌هزار پوستر طراحی و چاپ شده است.

وی با بیان اینکه پوسترهای چاپ شده در تمامی مراکز علمی و دانشگاهی و اداری برای اطلاع‌رسانی توزیع شده است، عنوان کرد: برای تهیه پوستر از دانشجویان گرافیک دانشگاه جامع علمی و کاربردی فرهنگ و هنر استفاده شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه برای طراحی تندیس کنگره از طرح یکی از کاشی‌های تکیه معاون‌الملک شهر کرمانشاه استفاده شده است که آن‌را بر روی پایه چوبی نصب می‌کنیم، تصریح کرد: برای برگزاری مسابقه عکاسی با رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه با عنوان زیبایی‌های پیدا و پنهان زیبایی معماری و شهرسازی کرمانشاه هماهنگی لازم انجام گرفته است.

گفتنی است، مجموعه مقالات گردآوری شده در این کنگره هویت ریشه‌ای استان کرمانشاه را در بخش‌های معماری، فرهنگی، جامعه، جغرافیا و تاریخ در سطح علمی مورد بررسی قرار داده و علاقه‌مندان تا پنجم دی‌ماه سال‌جاری می‌توانند مقالات خویش را برای شرکت در کنگره یاد شده ارسال کنند.