تنوع گیاهان دارویی زمینه ای برای فرصت شغلی

داود ناصری امید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: وجود تنوع گیاهان دارویی در کشور می‌تواند زمینه بسیار مناسبی در بحث ایجاد شغل و ارزآوری مثبت برای کشور باشد.

وی در همایش آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی و قوانین مرتبط با صنف عطاری‌ها افزود: استفاده درست و بهینه از این نعمت خدادادی و با رعایت قوانین و مقررات آن می تواند باعث بهبود در روند پزشکی و سلامت روح و جسم شود .

وی گفت: امروزه در تمام جوامع توجه به امر آموزش در همه زمینه‌ها، زمینه ساز رشد و پیشرفت است و ارائه آموزش های صحیح تئوریک در کنار فراگیری آموزش های مهارتی و عملی باعث شکوفایی اقتصادی و رفع بیکاری است .

داود ناصری امید با اشاره به وجود حدود 150 استاندارد آموزشی که توسط کارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفه ای و با نظارت و تأیید کارشناسان وزارت علوم و بهداشت تدوین شده است ،افزود :60 استاندارد شغلی در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در کارگاه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه‌های آزاد در بخش خصوصی در حال اجرا است .

وی افزود : نزدیک به 80 استاندارد آموزشی در بخش شایستگی نیز با نظارت وزارت علوم پزشکی مورد تأیید قرار گرفته و دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان است .

ناصری امید گفت : سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای نزدیک به 6 هزار استاندارد آموزشی مهارتی است و بر اساس نیاز هر منطقه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی می نماید و در پایان با سنجش و ارزشیابی صورت گرفته از شرکت‌کنندگان در دوره های آموزشی ، به قبولشدگان گواهینامه مهارتی بین المللی اعطا می کند .