مرمت قلعه تاریخی منوجان در انتظار اقدام وعمل مسئولین

ﮐﺮﻣﺎﻥ ﻭ ﺣﻮﺯﻩ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺁﻥ ﻣﻤﺘﺎﺯﺗﺮﯾﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﻗﻼﻉ ﻭ ﺑﻨﺎﻫﺎﯼ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽﺑﺴﯿﺎﺭ ﺟﻠﻮﻩ ﺍﯼ ﻭﺻﻒ ﻧﺎﺷﺪﻧﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺭﺯﺍﻧﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ وﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺯﯾﺒﺎﺗﺮﯾﻦ ﻗﻼﻉ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﻨﻮﺟﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭﺍﯾﻦ ﺣﻮﺯﻩ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ – ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ.

ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺎﯼﺩﻭﺭﻩ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁﺛﺎﺭ ﺷﮕﺮﻑ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥﺍﺳﺖﮐﻪﻣﯽﺗﻮﺍﻧدﻧﻘﺶﻣﻮﺛﺮﯼﺩﺭﺟﺬﺏﺗﻮﺭﯾﺴم ﻣﻨﻄﻘﻪﺑﺸﻤﺎﺭﺁﯾﺪ و ﺑﻪﭘﻨﺪﺍﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﻣﻌﻤﺎﺭ ﺍﺭﮒ ﺑﻢ ﻣﻌﻤﺎﺭ ﺍﯾﻦ ﻗﻠﻌﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

قلعه بسیار زیبایی که خود منبع عظیمی از فرهنگ، تمدن، تاریخ و قدمت است در مقابل دیده همگان در حال نابودی است و اگر به همین منوال پیش برود، ازقلعه تاریخی شهر تاریخی منوجان چیزی باقی نخواهد ماند تا نشان از قدمت شهرمان باشد.

قلعه تاریخی

صادقی یکی از شهروندان منوجانی به خبرنگار ما می گوید: روز به روز شاهد تخریب قسمتی از این بنای تاریخی هستیم وامیدواریم امسال که به نام “اقتصاد مقاومتی ،اقدام وعمل” نامگذاری شده شاهد اقدام وعمل در مرمت وبازسازی قلعه تاریخی منوجان باشیم.

یکی دیگر از از شهروندان می گوید: خطر نابودی بناهای تاریخی به منوجان هم رسیده است ومتاسفانه مسئولین مربوطه این زنگ خطر را جدی نمی گیرند.

۵۴۵۶۹۰

در نتیجه با توجه به اینکه قلعه تاریخی  منبع عظیمی از فرهنگ، تمدن، تاریخ و قدمت  منوجان است ودر مرکز شهر قرار دارد و همچنین در جذب گردشگران نقش بسزای دارد بنابراین مرمت این قلعه یک ضرورت است وانتظار داریم مسئولین در باز سازی قلعه اقدام کنند .