زخم بدن بیماران «EB» رودبار درانتظار مرهم وزیر بهداشت

مسعود خراسانی مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشری(صلح زیبا)استان کرمان با خانواده بیماران ”EB”شهرستان رودبار جنوب دیدار کرد.

مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشری(صلح زیبا) استان کرمان، درگفتگو با خبرنگار  ما  ضمن ابراز تاسف از نحوه رسیدگی به این بیماران توسط دولت، اقدام هرچه سریعتر مسئولین را خواستار شد.

photo_2016-05-01_12-29-15

خراسانی درادامه بیان داشت: از وزارت بهداشت ودیگر دستگاه های ذی ربط درخواست میکنیم قبل از آنکه این بیماری قربانیان بعدی را بگیرد اقدامات لازم راانجام داده و خدای ناکرده نوش دارو بعد از مرگ سهراب نشود.

photo_2016-05-01_12-29-11

شایان ذکر است بیماری “EB” معروف به “بیماری پروانه ای” یک بیماری ارثی است که حدود پنج کودک و دو بزرگسال در شهرستان رودبار جنوب با آن دست و پنجه نرم میکنند.

زینب ؛ حمیده ؛ دانیال ؛ زهرا ؛ نسرین ؛ مرضیه و نازنین زهرای یکساله که به تازگی به این بیماری دچارشده از مبتلایان به این بیماری میباشند  ؛ مبتلایان  به بیماری”EB” در مناطق محروم جنوب کرمان بر اثر بی توجهی مسولین در فضای بهداشتی و امکانات درمانی بسیار بدی به سر می برند.

این بیماری تاکنون دو قربانی گرفته است،یلداء هفت ساله از روستای کولگان چاه علی سردی شهرستان رودبار جنوب (سه هفته قبل از سال ۹۵) و ابوذر ناروئی در سن ۲۱ سالگی (سال۱۳۹۲) دوقربانی شناخته شده ی این بیماری می باشند.