مرمت قلعه تاریخی منوجان چشم انتظار اعتبار

آثار تاریخی هر شهر بیانگر هویت فرهنگی و تاریخی مردم است که می تواند زندگی و هنر مردمان گذشته را به نسل های آینده انتقال دهد. بناهایی که هر کدام مربوط به سالیان بسیار دور است و نیاز است که این بناها و خانه های تاریخی برای رسیدن به دست نسل های آینده نگه داری شود. بسیاری از بناهای تاریخی برای حفظ شدن و پابرجا بودن نیازمند مرمت  هستند که مرمت و بهسازی این آثار می تواند در حفظ آنها موثر باشد.

متاسفانه بسیاری از بناهای تاریخی به دلیل بی توجهی و یا کمبود اعتبارات در معرض خطر تخریب قرار دارند و برخی از این آثار تاریخی حال و روز خوشی ندارند.

۵۴۵۶۹۰

 یکی از این قلعه های تاریخی درشهرستان  منوجان است که در این حوزه تاریخی- باستانی قرار دارد.

قلعه بسیار زیبایی که خود منبع عظیمی از فرهنگ، تمدن، تاریخ و قدمت است در مقابل دیده همگان در حال نابودی است و اگر به همین منوال پیش برود، ازقلعه تاریخی شهر تاریخی منوجان چیزی باقی نخواهد ماند تا نشان از قدمت شهرمان باشد.

زارعی یکی از شهروندان منوجانی می گوید:شهرستان منوجان دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی از جمله قلعه تاریخی و… بوده که میراث فرهنگی هیچ‌گونه توجهی به آنها نداشته است.

یکی دیگر از شهروندان می گوید: در بحث توجه به گردشگری و میراث فرهنگی جنوب استان و به ویژه شهرستان منوجان کوتاهی شده و قلعه تاریخی منوجان تخریب و روبه نابودی است.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

در نتیجه با توجه به اینکه قلعه تاریخی  منبع عظیمی از فرهنگ، تمدن، تاریخ و قدمت  منوجان است ودر مرکز شهر قرار دارد و همچنین در جذب گردشگران نقش بسزای دارد بنابراین مرمت این قلعه یک ضرورت است وانتظار داریم مسئولین امر اعتباری برای مرمت این قلعه تاریخی اختصاص دهند.