فیش های که برای قطعی آب صادر شد

آب یکی از مایحتاج زندگی برای ادامه حیات است؛ اما در این بین صرفه جویی و درست مصرف کردن یکی از الگوهای مصرفی بهینه ای است که توسط همه مردم و مسئولین به ما گوشزد می شود چرا که درازای عمر خشکسالی و وزش بادهای سوزان و پر گرد و غبار کشور عزیزمان خبر از یک زنگ خطر برای توجه و رسیدگی اورژانسی مسئولین به این مسأله دارد.

قطعی‌های مکرر آب آشامیدنی در روستاهای آبسردوئیه،تمیری و قلعه کنتک رودبار به دلایل و به بهانه‌های مختلف از جمله خراب بودن شناور آب، سبب شده است تا فریاد مردم این منطقه بلند شود و از مسئولان به‌جد استمداد کرده تا هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل مهم اقدام کنند با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان و گرمای شدید منطقه، تا بتوانند اعمال ماه مبارک را به خوبی انجام دهند.

روستاهای ذکر شده با جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز شهرستان رودبار واقع شده اند که طی یک چند ماه اخیر به علت قطعی آب، مردم با مشکلاتی جدی روبه‌رو شده‌اند.

با توجه به گرمای ۴۵ درجه‌ شهرستان رودبار جنوب مردم روستاهای این شهرستان به دفعات با ابراز گلایه‌مندی از نبود آب آشامیدنی و قطعی چندین ماهه آب از مسئولین مربوطه تقاضای رسیدگی کرده‌اند ولی کسی پاسخگو نیست!!

این روزها مردم روستاهای آبسردوئیه،تمیری و قلعه کنتک رودبار بی آبی را  در هوای بالای ۴۰ درجه را تحمل می‌کنند و به‌واسطه نزدیکی به مناطق شرجی جنوب کشور رطوبت هوا نیز در این ایام از سال به‌شدت افزایش می‌یابد.

اما این که می شنویم این روستاها با جمعیت سه هزار نفری در طول شبانه روز تنها ۱۰دقیقه از نعمت آب آشامیدنی برخوردار است؛ گره ای است که به دست مسئولین امر باز خواهد شد.

حمام در استخرهای کشاورزی

زهرا شیبانی یکی از دختران روستای آبسردوئیه در گفتگو با خبر نگار رودبار ما گفت: تقریبأ نزدیک به ۳الی ۴است که آب آشامیدنی و کشاورزی ما یکی است  با وجود پیگیریهای صورت گرفته و حضور چندین باره اهالی در شبکه آب فاضلاب روستایی شهرستان رودبار کسی پاسخگوی این مشکل نیست.

IMG_6342

وی ادامه داد:  روزها که تا غروب مشغول کشاورزی هستیم و شب ها هم باید تا نیمه های شب برویم سر موتور پمپ های آب بیاریم  و اون موقع هم با این وضع بی آبی باید با فیش های آنچنانی روبر باشیم.

شیبانی گفت: جای سوال اینجاست وقتی روستایی که آب ندارد فیش چطور صادر می شود بهشت زهرای روستا تقریبأ ۶ماه است که آب آن قطع شده چطور باید فیش آب آن ۳۰۰هزار تومان باشد آخه این انصافه!

زهرا می‌گوید: برای استحمام  تنها یک گزینه داریم و آن‌هم استفاده از آب موتور پمپ‌های کشاورزی است که در کنار ناامن بودن وجه مناسبی هم ندارد.

هوا به جای آب در لوله ها!!!

نرگس خانه باز  یکی دیگر از دختران این روستا با ابراز گلایه مندی از مسئولین گفت: از ساعات اولیه صبح تا اواخر شب آب  قطع است و تنها هوا به جای آب در لوله ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف اداره آب و فاضلاب مدیریت بحران است نه تولید بحران، گفت: قطعی آب ما را کلافه کرده و با نزدیک شدن به ماه رمضان چطور مردم در این شرایط اسفناک زندگی کنند؟

IMG_6344

خانه باز با اعتراض بسیار شدید از این وضعیت، تصریح کرد: با عرض تاسف هزینه های هنگفتی برای خرید انشعاب و نصب آن گرفته می شود ولی در عمل خدمات شایانی ارائه نمی شود.

حال باید نشست و نگریست، که آیا تدبیری ازسوی مسئولان دولت تدبیر و امید برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد.